Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ett problem som jag verkligen inte blir klok på, vår V40 torkar inte bakrutan på mitten.. Torkaren tar perfekt på sidorna och en smalare strimma på mitten, men lämnar som två "kullar" uppe och nere i mitten.. Finns det någon som har en aning om vad detta beror på?? :(
Armen kärvar och fjädern orkar inte dra torkarbladet mot glaset med tillräcklig kraft.
Smörj leden (se pil) och motionera armen så den går lätt, så ska det funka litet bättre.

Bild
Lazydogmic skrev:Armen kärvar och fjädern orkar inte dra torkarbladet mot glaset med tillräcklig kraft.
Smörj leden (se pil) och motionera armen så den går lätt, så ska det funka litet bättre.

Bild
Får prova det, hoppas att det fungerar! :) vad ska man smörja med?
Spannen skrev:Har du originaltorkare? Jag testade innan med icke-original och den följde inte rutan lika bra som original. Dock är det största problemet vanligtvis som lazydogmic skriver att armen inte har kraft mot rutan.
Nej det har jag inte, har köpt från mekonomen.. Ja, kan det vara fjädern som är slut då eller hur ska man lösa det?
Jag har de senaste åren använt de billigaste torkarbladen från Biltema. De håller inte så länge, men torkar över hela sin yta.
Har för mig att jag läst i något annat inlägg om samma sak tidigare, att axelns/motorns vinkel i förhållande till rutan hade stor betydelse för hur bra funktion man fick. Leta i gamla inlägg.
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]