Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toke
Hej!

När jag läsar av felkoder med en felkodsmätare så får jag under "S/V 70 Volvo Guard lock & Alarm" felkoden "GLA-541 Ignition switch, signal too low"
Vad betyder koden och vad kan jag göra åt det?
av Toke
Kram på dig också Lucif3r 8)

Jag tror inte att jag är så dålig på engelska men jag hade ingen aning om att det är desamma som antennringen runt tändningslåset som är felande.
Vad blir det för symtom av detta fel? För allt funkar ju som det ska vad jag vet i alla fall.
Enligt vadis: Felkodsinformation: Om styrenheten registrerar att signalen från tändningslåsets ansl s är mindre än 1.5 volt under 3 sek vid tändning på, sätts felkod GLA-541.
Felorsak:
-signalledning kortsluten till jord.
-avbrott i signalledningen.
-fel i tändningslåset.
Felsymtom: Det är möjligt att låsa dörrarna trots att nycklarna sitter kvar i tändningslåset.
av *pettson*
Som jag sagt så många ggr förut. Vitsen med att införskaffa ett instrument eller verktyg. Oavsett vilket är att man själv förstår det.
Annars finns egentligen ingen vits med att inneha det. I det här fallet är det inte bara att skaffa en läsare, man bör också införskaffa tabeller och dessutom förklaringar runt dom. Vad ska man annars med läsaren till?

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]