Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
volvis skrev:Jag var med vid utläsningen (kompisen jobbar där) Fanns inga felkoder....

Nej den är Inte ombyggd och har inte fel Noder.
syndes alla enheter? elle var några nersläckta?
av volvis
Enheter jag inte har va naturligtvis gråa. PHM tex den har jag inte.

En del röda en del gröna, dock inget rött på ECM!

AEM hadde röd men de är en annan sak...
Användarvisningsbild
av hemglass
kan det vara givaren som sitter under bromspedalen som är paj ?
Användarvisningsbild
av CarMan
hemglass skrev:kan det vara givaren som sitter under bromspedalen som är paj ?
vist kan det vara den. man det ska finnas felkod om text funnits i displayen
Användarvisningsbild
av CarMan
hemglass skrev:kan det vara givaren som sitter under bromspedalen som är paj ?
alla röda enheter har en felkod!
Ock som vi sa i början så måste man veta hur systemena funkar fö att göra rätt slutsatser, det är sälan ECM gör så att farthållaren slutar funka!!!
ofta äe det BCM som stänger av farthållaren.

hade bilen felkoder eller ej?
av m_swede
Jag fick efter test att ABS og STC varnade på fel att farthållaren stängs av, du kan stänga av motor vänta 3 min och starta igen så har du gjort liten reset. Mitt första fel av detta var att en kugge har trillat av på mätskivan på hjulbas den bytes ut och koderna blev färre och tillfällen färre kostade 3500 kr på Bilia

Sedan sa den att pumphuset gav fel vid 40km/h och det kostar 19 000 kr på Bilia, då skrotar jag skiten:-)

Jag har en S80 T6 -00
Kört från 140 mil till 23 000 mil
Användarvisningsbild
av Bosa
Fick inte igång farthållaren igår, första gången det spökar iofs. Cruise tändes aldrig i displayen, stannade och stängde av bilen och startade den igen sen gick det att slå igång farthållaren.

Har även fått fel angående antisladd serv erfordras ett par gånger trots att SAS-modulen(tror den heter så) är bytt och även Startspärr meddelande till följd av att det inte gick att starta bilen. Löstes dock efter att jag vridit tändningen av och på några gånger. Är det Windows ME i dessa bilar eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
Bosa skrev:Fick inte igång farthållaren igår, första gången det spökar iofs. Cruise tändes aldrig i displayen, stannade och stängde av bilen och startade den igen sen gick det att slå igång farthållaren.

Har även fått fel angående antisladd serv erfordras ett par gånger trots att SAS-modulen(tror den heter så) är bytt och även Startspärr meddelande till följd av att det inte gick att starta bilen. Löstes dock efter att jag vridit tändningen av och på några gånger. Är det Windows ME i dessa bilar eller?
Nä. du har ju ett fel i bilen som inte är lagat!
felet är intermitent, därför märker du bara symtomen ibland.

av säkerhets skäl så av aktiveras farthåller funktionen hela körcykeln, ävan om felet försvunnit
Användarvisningsbild
av hemglass
CarMan skrev:
Bosa skrev:Fick inte igång farthållaren igår, första gången det spökar iofs. Cruise tändes aldrig i displayen, stannade och stängde av bilen och startade den igen sen gick det att slå igång farthållaren.

av säkerhets skäl så av aktiveras farthåller funktionen hela körcykeln, ävan om felet försvunnit
om felet är "intermitent" innebär det också att felet kan försvinna för gott för att aldrig uppkomma mer :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
hemglass skrev:
CarMan skrev:

om felet är "intermitent" innebär det också att felet kan försvinna för gott för att aldrig uppkomma mer :roll:
Vad vill du ha för svar på den frågan?

i visa fal ja i andra fall nej. beror ju helt på vad det är som är felet

Det är ett så kallat dubbelmassesvä[…]

Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p[…]

Nej det har i alla fall jag aldrig varit med om&he[…]