Enheter jag inte har va naturligtvis gråa. PHM tex den har jag inte.
En del röda en del gröna, dock inget rött på ECM!
AEM hadde röd men de är en annan sak...
Moderator: Moderatorer
hemglass skrev:kan det vara givaren som sitter under bromspedalen som är paj ?alla röda enheter har en felkod!
Bosa skrev:Fick inte igång farthållaren igår, första gången det spökar iofs. Cruise tändes aldrig i displayen, stannade och stängde av bilen och startade den igen sen gick det att slå igång farthållaren.Nä. du har ju ett fel i bilen som inte är lagat!
Har även fått fel angående antisladd serv erfordras ett par gånger trots att SAS-modulen(tror den heter så) är bytt och även Startspärr meddelande till följd av att det inte gick att starta bilen. Löstes dock efter att jag vridit tändningen av och på några gånger. Är det Windows ME i dessa bilar eller?
CarMan skrev:om felet är "intermitent" innebär det också att felet kan försvinna för gott för att aldrig uppkomma mer :roll:Bosa skrev:Fick inte igång farthållaren igår, första gången det spökar iofs. Cruise tändes aldrig i displayen, stannade och stängde av bilen och startade den igen sen gick det att slå igång farthållaren.Nä. du har ju ett fel i bilen som inte är lagat!
Har även fått fel angående antisladd serv erfordras ett par gånger trots att SAS-modulen(tror den heter så) är bytt och även Startspärr meddelande till följd av att det inte gick att starta bilen. Löstes dock efter att jag vridit tändningen av och på några gånger. Är det Windows ME i dessa bilar eller?
felet är intermitent, därför märker du bara symtomen ibland.
av säkerhets skäl så av aktiveras farthåller funktionen hela körcykeln, ävan om felet försvunnit
hemglass skrev:Vad vill du ha för svar på den frågan?CarMan skrev:om felet är "intermitent" innebär det också att felet kan försvinna för gott för att aldrig uppkomma mer :roll:Bosa skrev:Fick inte igång farthållaren igår, första gången det spökar iofs. Cruise tändes aldrig i displayen, stannade och stängde av bilen och startade den igen sen gick det att slå igång farthållaren.Nä. du har ju ett fel i bilen som inte är lagat!
felet är intermitent, därför märker du bara symtomen ibland.
av säkerhets skäl så av aktiveras farthåller funktionen hela körcykeln, ävan om felet försvunnit
Det är ett så kallat dubbelmassesvä[…]
Man kan ju hoppas att växellådan har f&[…]
Nej det har i alla fall jag aldrig varit med om&he[…]