Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

wissel skrev:
Andreas2012 skrev:Festligt nog så märker jag ingen skillnad mellan det tidigare 55Ah batteriet och det nya 74Ah batteriet....det är kanske inte förrns man trycker tungan mot plus polen som man märker skillnaden? :)
Om din tunga kunde mäta AMP. så vore du anställd på Cirkus Scott.... :P

Jag tänkte att man kunde göra som när man kollar om det finns någon ström kvar i 9v batterier.
:-)-) :D
Andreas2012: Nu har du fått lite kunskaper om bilbatterier. Om du vill lära dig mer ellära så kan jag rekommendera boken Hur funkar det. Den är utgiven och säljs av Kjell & Co. Det ser ut som en bok för omkring 300 kr, men den kostar under 50 kr. Köp den i julklapp till dig själv.
Rådlös skrev:Andreas2012: Nu har du fått lite kunskaper om bilbatterier. Om du vill lära dig mer ellära så kan jag rekommendera boken Hur funkar det. Den är utgiven och säljs av Kjell & Co. Det ser ut som en bok för omkring 300 kr, men den kostar under 50 kr. Köp den i julklapp till dig själv.
Om du har den Tyska, Holländska, Danska eller Engelska utgåvan, så köper jag den direkt, men min Svenska är inte så bra, så jag passar nog.
Användarvisningsbild
av Perc
Andreas2012 skrev:
Rådlös skrev:Andreas2012: Nu har du fått lite kunskaper om bilbatterier. Om du vill lära dig mer ellära så kan jag rekommendera boken Hur funkar det. Den är utgiven och säljs av Kjell & Co. Det ser ut som en bok för omkring 300 kr, men den kostar under 50 kr. Köp den i julklapp till dig själv.
Om du har den Tyska, Holländska, Danska eller Engelska utgåvan, så köper jag den direkt, men min Svenska är inte så bra, så jag passar nog.
Om du läser ens hälften så bra som du skriver så ska det väl inte vara några problem. :)

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]