Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FXC70MY13
Hi folks,

First, sorry about the language. I've been reading this lovely forum for a long time through translator, but I don't trust it enough to post using it.

I've just purchased XC70 D4 AWD, and I'm dreaming of upgrading it (with Polestar). I wasn't able to buy D5 due to limits in car taxation. But I just realized there is no Polestar packages available for MY13 model for any other engine than D5.. for MY12 D3 AWD there is the kit I'd like to have (163 -> 215 and 420 -> 440), but it's not listed as available for MY13 model.

I believe that MY12 D3 AWD and MY13 D4 AWD have exactly same engine (D5244T17), so I think that the fact that it is not listed is purely because of marketing issues, so what do you think, will it be released later, and if, when (about)?

Thanks for any assistance!
av tunnis
Lär komma när Volvo börjar sälja MY14.
Själv har jag köpt Ricas trimning, funkar kanon.
av perhall
In th e past, Volvo has launched a Polestar update for earlier MYs, i.e. it will be available when MY14 is being launched. BUt Volvo always face criticism since many D5 drivers don't want the EUR3,000 cheaper D3/D4 to be comparable to the original D5 in terms of power, it may undermine D5 sales and market power... let's see what happens... Volvo is under pressure now so I guess there will be an update available by May 2013.../PH
av newbie111
tunnis skrev:Lär komma när Volvo börjar sälja MY14.
Ser att du haft både BSR och RICA på XC60, har du lust att ge feedback på dessa, skillnader osv, vad fungerar enligt dig bäst osv. Optimerade min XC60 med Polestar (tyvärr) och den optimeringen känns väldigt svag måste jag säga. Funderar snudd på att skriva över den med RICA, om man kan få optimeringen för ett rabatterat extra pris:).
av newbie111
newbie111 skrev:
tunnis skrev:Lär komma när Volvo börjar sälja MY14.
Ser att du haft både BSR och RICA på XC60, har du lust att ge feedback på dessa, skillnader osv, vad fungerar enligt dig bäst osv. Optimerade min XC60 med Polestar (tyvärr) och den optimeringen känns väldigt svag måste jag säga. Funderar snudd på att skriva över den med RICA, om man kan få optimeringen för ett rabatterat extra pris:).
no comments?
av newbie111
apersson850 skrev:Jag provade en XC60 D5 polestar. Kändes ingen skillnad alls.
D5 mot D5 Polestar är väldigt liten skillnad så det kan jag tänka mig. Vore intressant dock med feedback av någon som haft både BSR och RICA dock som en i tråden. Enligt vad man hör skall ju bilen gå som ett skott, och det kan man knappast säga om Polestar på my12.
av tunnis
Jora, tycker bilen går som ett skott.
Framförallt är det omkörningar typ 70-120 som går ruggigt nice.
Att den sen bara fortsätter accelerera gör ju inte känslan sämre. Varvar till runt 5000 om jag minns rätt.
Om man sedan skall köra med Bsr eller Rica är en smaksak. Rica känns lite mjukare i trimmningen medans Bsr är lite väll pigg i gasresponsen. Hade Bsr funnits till my13 hade jag valt dem mest för att de har maskinskadegaranti. (om den nu är värd nåt). Har kört med Bsr på 5st bilar och har alltid varit nöjd med dem.

Om det sedan är nån skillnad på dessa 245hk och Polestars 230hk vill jag inte uttala mig om.

Dock hade jag valt Polestar om det funnits till my13. Lagligt och med fulla garantier känns ju alltid bäst.
Senast redigerad av 1 tunnis, redigerad totalt 0 gånger.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]