Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tompanorren
hallå har tröttnat på cd-skivor å bestämde mig för att byta ut stereon.
men nu när jag bytt stereo till en enkeldin så (billig. tillsvidare)
så startar stereon som den ska osv har köpt ett oso-kablage) men ljudet
vägrar ljuda ur högtalarna..? har kollar inget slutaren under passagerarstolen
å sen när jag böt tillbaka så funkar bara de främre högtalarna (framdörrarna)
imorrn ska jag ev försöka använda" ta bort hu 650" mjukvaran om de är det
som kanske behövs?
otroooligt tacksam för svar då jag håller på å blir tokig,då jag
själv jobbar på Volvo å ingen har hört eller har en aning om
va som kan va fel..
Tommy
av shadowline
Är remote kabeln från stereon kopplad ngnstan..? Varit med om på andra bilar att ifall den inte varit kopplad så startar inte bilens "slutsteg" & då kommer det inget ljud.

mvh Janne
av tompanorren
shadowline: de vette fan vilken de är,menar du typ den som brukar vara Blåvit
eller ett litet kontakt stycke som sitter längst ner på passagerarsidan(när stereon sitter i sett)?:P
tobzter:nja inte va jag vet sitter ett kontaktstycke under pass,stolen men har aldrig haft nå steg där:P
har typ bara tagit ur gamla stereon å tryckt i isokablagen(de gröna å de gråa) å tryckt in kontakterna i nya stereon.:P
de konstiga tycker jag är att originalatereon bara funkar på framdörrshögtalarna nu,å nej de ä inte fadern som ä problemet:)thihi
av shadowline
tompanorren skrev:shadowline: de vette fan vilken de är,menar du typ den som brukar vara Blåvit
eller ett litet kontakt stycke som sitter längst ner på passagerarsidan(när stereon sitter i sett)?:P
tobzter:nja inte va jag vet sitter ett kontaktstycke under pass,stolen men har aldrig haft nå steg där:P
har typ bara tagit ur gamla stereon å tryckt i isokablagen(de gröna å de gråa) å tryckt in kontakterna i nya stereon.:P
de konstiga tycker jag är att originalatereon bara funkar på framdörrshögtalarna nu,å nej de ä inte fadern som ä problemet:)thihi

Ja jag menar den blå/vita från stereons iso-kablage. vet dock inte vars den ska vara kopplad in på volvos kontakt. värt att kolla upp tycker jag!:) vart likadant i en bil jag hade, kom bara ljud från främre högtalare, de bakre & bagagehögtalare vart kopplade till ett original slutsteg. funkade fint när den blå/vita remotekabeln kopplades in, tror den heter power anthenna också på vissa stereo´s. dock samma funktion.

mvh janne
av tompanorren
jaha okej men de enda lösa kablarna som finns på härva som de verkar ä iaf can hi å can ,men de ä tydligen inte nå man ska behöva använda:P nä inte ja heller:Phaha men får försöka luska lite mer på nå vis.ja de är de ju absolut,är supertacksam för alla tips jag ksn få:) okilidoki där ser man,ja ska ev även prova byta stereo ifall dennas slutstegs del ä dålig,har varit med om att "billiga" stereos slutsteg typ brunnit förut.
jaha okilidoki de dära lär jag kolla upp,tack så mkt för tipset:)
mvh Tommy
av shadowline
tompanorren skrev:jaha okej men de enda lösa kablarna som finns på härva som de verkar ä iaf can hi å can ,men de ä tydligen inte nå man ska behöva använda:P nä inte ja heller:Phaha men får försöka luska lite mer på nå vis.ja de är de ju absolut,är supertacksam för alla tips jag ksn få:) okilidoki där ser man,ja ska ev även prova byta stereo ifall dennas slutstegs del ä dålig,har varit med om att "billiga" stereos slutsteg typ brunnit förut.
jaha okilidoki de dära lär jag kolla upp,tack så mkt för tipset:)
mvh Tommy

Lungt! Återkom gärna med svar när du får till de, ska också göra samma operation på min V70 snart.

mvh Janne
av tompanorren
jajjamänsan jag återkommer så fort jag testat å grejor.:) letar febrilt efter en annan stereo att "prova" med:)

ja de finns det,vet ej tyvärr nå nummer eller så på den.finns typ på bilstereobutiker å dylikt.å även på Volvo tror jag,har för mig att den kostar runt 300+- 50:- kanske:P jag ä snål så jag tog min gamla trasiga stereo jag hade sen tidigare å limma igen alla hål å dylikt å spackla å slipa lite sen vart de bra:)haha

mvh Tommy

. Som jag uppfattat systemet så ska jag in[…]

Räcker bra att slå till med näven […]

Om man vil reparera en bil idag, da måste ma[…]

Motorvärmare

Fått höra att det laddas under tiden h&[…]