Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av js1
Det låter märkligt, vad säger instruktionsboken?
Du får väl dra fram en "nödkabel" och dölja lätt åtkomlig bakom frontspoilern för framtida bruk. :)
av ovan
Ja lite märkligt tycker jag också det är, samma tanke har jag, med en nöd kabel lätt åtkomlig bli nog min lösning. Men jag skall förhöra mig på en Volvo verkstad, för i boken hittar jag inget om det. // Ove
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nexus skrev:fungerar låsa /låsa upp med nyckel utan batteri då det är mekanisk påverkat.

Japp. Kan bekräfta detta. Jag har bara 1 batteri (men 2 bilar), och när jag hade igång 855an så behövde jag komma in i V70in - som givetvis var låst. Funkade hur bra som helst med nyckel.

Och det är ju skumt med din baklucka... Jag har då lås i den som även det fungerar med nyckel (likaså 855an). Har du kollat under den där plastpluggen?
av ovan
Ok, Kanske där är något strul med låset ändå, jag skall kolla detta vid ett annat tillfälle genom att lossa batteri kabeln. Bakom plastpluggen på bakluckan var där bara ett hål. // Ove
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]