Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av empame
Är det inget varningsljud för kvarglömt parkeringsljus på V70 2010?
Användarvisningsbild
av Camel
Välkommen till forumet!

Nej, ingen varningssignal finns för parkeringsljuset.
av mattish
Jag läste parkeringsbroms... :roll: :roll:

Undra om det går att montera på något sätt?
av empame
Vad dåligt! Glömmer det på varje gång jag har kört med dimljus och parkeringsljus.
Användarvisningsbild
av MartinS
Var bor du när det är så dimmigt? Jag brukar inte behöva använda främre dimljusen mer än någon gång om året på sin höjd.

Själv är jag glad att den inte piper när jag har p-ljuset på, det använder jag när jag parkerar och vill att bilen skall synas, inte höras.

/Martin
av empame
Det brukar ju vanligtvis endast pipa när förardörren är öppen.
Användarvisningsbild
av MartinS
empame skrev:Det brukar ju vanligtvis endast pipa när förardörren är öppen.
Skall man klättra ut genom takluckan för att slippa pip då om man parkerar och vill ha p-ljuset på?

/Martin
av AndS
Håller med om alla dessa "pip" är irriterande. Merparten, säkerligen mera än 99,9%, av Volvoägare kör med halvljusautomatik och då är inte behovet så stort.
Användarvisningsbild
av Guru
MartinS skrev:
empame skrev:Det brukar ju vanligtvis endast pipa när förardörren är öppen.
Skall man klättra ut genom takluckan för att slippa pip då om man parkerar och vill ha p-ljuset på?

/Martin
Det går ju att stänga dörren efter man klivit ur...
av mattish
Tycker vissa surar lite här. Vill man köra med en laglig kombo så klaga inte. Det är värdelöst att det inte finns något pip. På tyska bilar finns det dessutom att man slår ner blinkersspaken när man parkerat så lyser endast vänster sida av parkeringsljuset när bilen inte är igång. Mkt smart när man parkerat...

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]