Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ovan
Batteriet har laddats ur och därmed fungerar inte central låset. som om det inte var nog, låset i dörren har kärvat så ja kan inte öppna med nyckel hellre, trots att jag smörjt det så gott man kan genom nyckelhålet. någon med en god ide hur man fixar detta. // Ove
Användarvisningsbild
av js1
...eller baklucka om du har kombi?
av ovan
Det är en V70 årsmodell -00. Där är bara till nyckel på förarsidan, och på bakluckan sitter där en liten fällbar lucka under denna en rund plast plugg, känns som det var tänkt till lås.
Användarvisningsbild
av js1
Vet inte om det är möjligt men kanske går det att komma åt plusanslutningen på generatorn eller startmotorn underifrån med typ en kabelstump och krokodilklämma eller liknande och koppla på ett annat batteri. Jorda gör du i motorblocket. Som sagt, vet inte om det är möjligt, bara en tanke.
av ovan
Jo samma tanke slog mig, har hissat upp och plockat bort plastskyddet fram under bilen, generatorn kommer man åt så nu står den och gonar sig med laddningen, så det fixar sig nog nu. Tack för hjälpen med idéer. // Ove
av ovan
Att notera är att nyckel låset fungrar igen när batteriet blev laddat. Så som jag kan förstå, så går det inte att öppna bilen med nyckel om batteriet är urladdat. Något att tänka på nu när det går mot vinter och en massa minusgrader. // Ove
av Tommty
va? fungerar det bara med batteri? det var ju bara totalt värdelöst.

kopplade du underifrån eller?
Användarvisningsbild
av Nexus
fungerar låsa /låsa upp med nyckel utan batteri då det är mekanisk påverkat.
av ovan
Jag kopplade in batteriladdaren underifrån, lossade plastskölden framtill under motorn, därifrån kommer man åt generatorn, minus i godset på motorn. Vad det gäller låset så fungerade det absolut inte när batteriet var urladdat, men så fort jag fick laddat så mycket så att jag kunde använda fjärrkontrollen så funkade nyckeln igen. Jag har ingen annan ide än att, utan ström funkar det inte. Min S40 -01 går där emot att låsa upp med nyckel när batteriet är urladdat. Tacksam för nya tankar om detta problem. // Ove

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]