Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#715614
Hakka 7. Som många skriver här så är det jävligt dumt att snåla in på den säkerheten. Hakkas dubbar skiljer sig i utformningen från resterande utbud, och har enligt min erfarenhet den goda egenskapen att sitta kvar i däcket betydligt längre tid än andra märken. Självklart beroende på hur mycket laktitsränder du lägger på gatan. Men lugnt inkörda 50-100 mil, sen är det bara tuta o köra. Avsevärd skillnad på däck o bra däck, och oftast är det cm som räddar liv...
#719266
Kör med Hakka 7. Skulle aldrig falla mig in att dra till med ett par Kina-däck, är ändå en oerhört viktig funktion på en bil och väl spenderade pengar. Mina däck har räddat mig två gånger den här vintern, är hundra på att det gått illa om jag inte hade haft kanondäck, så liten marginal var det. För att förtydliga så var det inte liv eller död det handlade om utan eventuell plåtskada.
#719268
Har continental ice contact 2 och vilket jävla rat! All dubb är snart borta på dem efter 2500mil. Jämförde med en arbetskamrat som haft sina hakka i 3år och 9k mil och har all dubb kvar

Och nej jag kör inte som ett tok. Tar det lugnt i trafiken på vintern
#719314
Jimpen89 skrev:Har continental ice contact 2 och vilket jävla rat! All dubb är snart borta på dem efter 2500mil. Jämförde med en arbetskamrat som haft sina hakka i 3år och 9k mil och har all dubb kvar

Och nej jag kör inte som ett tok. Tar det lugnt i trafiken på vintern
Hmm låter ju inte bra :(
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]