Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommty
det ska "surra" till. precis i läget där du gr från tändningläge 1 till 2.

surrander är i ca 2-3 sekunder.

om du är osäker. stäng av radio och fläkten på 0 innan så hör du det ännu bättre.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ett vanligt fel är ju annars att bränslerelät ger upp. Tror det är någon lödning som släpper inuti det eller nått.

Men som sagt, den hörs rätt rejält när man slår på tändningen, och surrar som nämnts i 2-3 sekunder. Det är inget du ska behöva LYSSNA efter, utan det hörs varesig du vill eller inte :P (förutsatt att du inte har en massa annat ljud runt omkring, så som radio)
av elayah666
Okej! ska lyssna, bränslerelät bytte jag som sagt för ett år sen. Så det hoppas jag inte har rykt redan. (eller jo, snabbt o billigt att åtgärda) haha
av elayah666
Bytte samtliga stift då jag tyckte dom såg slitna ut och har gått ex antal tusen mil. Den starta på 5 sekunder efter det.
Batteriet är dåligt så det ska bytas för att förebygga framtida stopp.

Hoppas det räckte med stiften bara! *höppas* Dock så är lagret till AC pumpen kasst, så det blir mek med det!

tack alla för svar och tips
av elayah666
Ja det är verkligen skönt när det är sådana skitfel.

Ja, jag ska kolla över fördelaren oxå, sånt man kan inhandla lite billigt från biltema sen. Det skadar inte att byta efter lång levnadstid även om det är helt..

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]