Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sensus er software, og software har "grenseløse" muligheter innenfor de tekniske rammene som bilen gir.
-I håp om at noen fra Volvo kanskje leser dette forumet; Hvilke forbedringer, endringer, nyheter ønsker vi oss fra neste generasjon Sensus ?

Jeg kan være først ut med et ønske om støtte for avspilling av FLAC-filer! (gjerne flere lossless standarder) -å selge dyre "oppgraderte" stereoanlegg i 2012 uten støtte for FLAC, er litt som om man hadde solgt "Premium Sound" i 2007 med kassettspiller....

Ønsker meg også et eget audio-grensesnitt, der man kan søke artist, sang etc... (Det kan ta litt tid å bla gjennom 32Gb med musikk!..)

Hva står øverst på andres ønskelister? -Snart jul, kanskje volvo-nissen er forumleser! :D
av Sunny
1. Volvo har "ryddet" bort en del unødvendig informasjon slik som motortemp, ladespenning, etc. Det hadde vært fint å kunne gå inn på Infosystemet å se på disse når man ønsket. Jeg lurer for eksempel på hvor lenge jeg bør ha dieselvarmeren på for at motoren skal ha ideell temperatur. Det er vel ikke bra at den står på maks hver gang.
2. Det skulle vært mulig å endre lysinnstillingene. Jeg ønsker ikke å tenne xenon hver gang.
Aktivering/avaktivering av automatisk bakrutetorkare.
Lysvalg såsom kun Led/tåkelys tent på dagtid liknande sista V50ene.
Bedre blåtandskommunikasjon, få opp albumbilder mm.
Jag vill ha in den motordata som finns via OBD-uttaget in i displayen. Idag har jag det via navigatorn vid sidan om

Håller med om audiogränssnittet där det är omöjligt att tex fritextsöka efter låtar eller att söka på taggar. Saknar även att få upp albumbilden i displayen. Trodde detta var självklart men tji fick jag när jag fick bilen....
Har haft min nya V70 i 3 veckor, med 7 tums skärm. Vad jag redan irriterar mig på, är varför det inte är möjligt att ändra en radiostation då man har displayen med drivmedelförbrukningen framme på skärmen...
Varför? :shock:
Det är ju så himla trist att behöva gå tilbaka till radiofunktionen för att behöva byta radiostation - eftersom jag föredrar att ha förbrukningsdiagrammet på skärmen då jag kör (speciellt på lite längre turer).
Eller vad tycker ni andra?
Kan man inte? Man kan skifte til neste låt om man spiller fra USB, så er helt enig i at det er korkat om man inte kan bytta radiosation på samma sätt. Men presetta stationer via 1-9 siffrorna kan man skifta mellan eller?
Raymond skrev: Men presetta stationer via 1-9 siffrorna kan man skifta mellan eller?
Nej, det är precis det jag inte kan! Jag vill ju ha displayen med förbrukningen framma på skärmen...och som vanligt trycka knapp 1-9 för att byta radiostation. Men det går inte! :evil:
Eller kan det vara "något fel" med min display? Vad säger ni andra?

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]