- sön 11 nov 2012, 11:46
Hej
Jag har köpt en gammal Volvo 740 GLE / 88 till min dotter som håller på att ta körkort.
Men när jag köpte den så ryckte den lite, men det ska jag väll kunna fixa tänkte jag.
Men den här gammla Volvon håller på att överlista mig.
Jag har bytt Tändstift, Tändkablar, Fördelarlock, Rotor, Hallgivare ( Sitter i fördelaren)
Men den rycker ändå. Överväger att byta tändbox nu, men när jag var på Mekonomen så sa dom att det ska sitta en Vevaxelgivare på svänghjulet.
Ska sitta längst bak och uppe på motorn mot spränkåpan.
Men jag hittar den inte hur jag än kollar.... Så i en tråd någonstans att det fins en modell där det inte fins någon Vevaxelgivare, men vad håller då årdning på att insprutningspulsen kommer vid rätt tidpunkt...
Jag vore tacksam om ni kan hjälpa mig att reda ut detta problem....
VOLVO 744-883 GLE
Karosseri: TÄCKT
Tillv.månad: 000000
Reg.datum: 19871216
Chassinr: 744883J1218358
Motorkod: B230F
Motoreffekt kW: 85
Drivmedel: Bensin
Växellåda: Manuell
Jag har köpt en gammal Volvo 740 GLE / 88 till min dotter som håller på att ta körkort.
Men när jag köpte den så ryckte den lite, men det ska jag väll kunna fixa tänkte jag.
Men den här gammla Volvon håller på att överlista mig.
Jag har bytt Tändstift, Tändkablar, Fördelarlock, Rotor, Hallgivare ( Sitter i fördelaren)
Men den rycker ändå. Överväger att byta tändbox nu, men när jag var på Mekonomen så sa dom att det ska sitta en Vevaxelgivare på svänghjulet.
Ska sitta längst bak och uppe på motorn mot spränkåpan.
Men jag hittar den inte hur jag än kollar.... Så i en tråd någonstans att det fins en modell där det inte fins någon Vevaxelgivare, men vad håller då årdning på att insprutningspulsen kommer vid rätt tidpunkt...
Jag vore tacksam om ni kan hjälpa mig att reda ut detta problem....
VOLVO 744-883 GLE
Karosseri: TÄCKT
Tillv.månad: 000000
Reg.datum: 19871216
Chassinr: 744883J1218358
Motorkod: B230F
Motoreffekt kW: 85
Drivmedel: Bensin
Växellåda: Manuell
- By Wakki