Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2012
Frustrationen kokar! :-(O) 36 timmar innan uthämtning av min nya V60 D4 R-design får jag ett mail från ÅF där det står att Volvo stoppat all leverans av X antal bilar av säkerhetsskäl där min var en av dem. Försöker luska hos Volvo VARFÖR, försöker luska hos ÅF VARFÖR, men får bara skumma svar tillbaka. Enl Volvo så har de ingen rapport om detta. Enl min säljare så hade hon 5 st bilar som var stoppade, gånger 10 säljare hos dem gånger alla Volvo handlare.

Självklart kunde säljaren inte säga när stoppet skulle hävas eller något sånt.

Detta går att jämföra med ett på julaftons morgon, tala om för barnen att det inte blir några julklappar i år, och att de kommer senare. När vet jag inte men senare... F*N!!!!!

Nu fick jag för visso en hyrbil då vi planerat en liten roadtrip med nya bilen, men det känns jäkligt surt ändå.

Nån som fått samma besked eller nån med lite mer info om vad det handlar om?
av titanum
Oj oj då!!

Men det är väl bara bra om leveransen stoppas när de upptäckt något som är fel? jag hade iaf inte velat hämta ut en felaktig bil, särskilt om det är ett säkerhetsproblem.
Volvohandlaren tycks ju ha skött det snyggt genom att ordna hyrbil åt dig fast du kanske till och med fortfarande hade kvar en egna bil innan V60-köpet.

Så ta det lugnt, njut av livet och var glad! :wink:
Absolut. Erfarenheten säger att de brukar ta hand om oss oroliga själar i sådanna här situationer. Det e ju det här som är fördelen, att de verkligen åtgärdar o kolla upp eventuella felaktigheter.

Men tråden handlar mer om VAD det är för fel och VARFÖR de verkar så jäkla hemliga... Visst, jag köper att de kanske inte vill att de ska läcka ut till allmänheten, men allt blir bara så jökla skumt när de vägrar berätta vad som är fel?!
av zizou75
Låte ju inte alls roligt att få vänta ännu längre på sin nya bil och framför allt så nära inpå leveransen. Visserligen är de 5 veckor tills jag ska ha leverans men om de är stop nu så kanske de innebär att de kanske flyttas fram om man inte löser "säkerhetsproblemet" snart.

Ska skicka ett mail till min ÅF och se om han kan/vill berätta något om detta.

Hoppas att du snart får hämta din bil. :wink:
[quote="zizou75"]
Ska skicka ett mail till min ÅF och se om han kan/vill berätta något om detta.
quote]

Har ställt frågan men får ju inga direkta svar. Mailade volvo igår och förklarade att jag vill veta orsak och inte få tillbaka ett svar om att de inte har nån rapport om detta. Jag beställde min i slutet av Sep, så du kanske ändå klarar dig. Tydligen hade de hittat en bil med nått fel o då drar de tillbaka alla i samma produktion.

Återkom om du får nått vettigt svar från din ÅF. Förmodligen vill de väl lägga locket på så det inte kommer ut... ;-//
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Man kan tycka att det borde vara fler som läser på forumet som råkat ut för detta eller har hört något.
Kan det vara så att det är åf som har problem?
Rena spekulationer narturligtvis, men det kan finnas ett antal anledningar t.ex inte betalt räkningen till Volvo, biltransporten med veckans leverans gick av vägen, man har krockat ett par bilar på verkstaden osv.
I vilket fall som helst så är det surt.
Kan hålla med. Kan väl inte bara vara jag som drabbats?

Nu har jag fått svar. En av bilarna i samma produktion hade en klämd AirBag vid À-stolpen därför valde Volvo att totalstoppa leveransen vilket jag uppskattar. Då min bil va ok får jag den nu i veckan.

Dock hann tanken slå mig att nån lyckats sabba den hos ÅF. Måste ju hända att nån repar den på väg fr fållan me nybildar eller dylikt.
Kommer vara duktigt noga med att kontrollera den när ja hämtar ut den.
Fast jag blir ändå lite tveksam. Varit i kontakt med Volvo ett par ggr o de har ingen info om detta.

Borde man gå vidare med det?? Tänkte om det är så att verkstaden sabbat den o snabblackat den...
Nog för att Volvo inte vill att sånt ska komma ut, men mörkar de en sån här grej till privatköparna eller?

Nån på Volvo måste ju kunna bekräfta leveransstoppet. Kan de inte det så måste det ju vara ÅF som är boven i dramat?!
av s6025t
Du skulle krävt att få kolla på bilen om den nu finns hos handlaren vill de inte visa den blir man ju misstänksam om den är på lack eller nåt sånt är det leveransstopp från volvo har ÅF inte nån anledning att inte visa bilen tycker man

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]