Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nästa bil blir kanske en sådan, V40XC Summum D4 aut. Beror lite på vad som har kommit nytt, ändrade behov etc. Den blev bra mycket dyrare än min D2 Momentum dock. Runt 400 ungefär, räknat med en ca rabatt på 7-10%
Jag kikade lite på en V40 XC T5 awd, med allt. Blir en rätt dyr rackare!

En V40 T5 awd R-design (med Polestartrim när det nu kommer) hade lockat mer. Men av någon anledning kan man bara få awd till XC.

Hade nog saknat sexan under huven för mycket om jag hade bytt ändå :wink:
XC90_Executive skrev:Jag kikade lite på en V40 XC T5 awd, med allt. Blir en rätt dyr rackare!

En V40 T5 awd R-design (med Polestartrim när det nu kommer) hade lockat mer. Men av någon anledning kan man bara få awd till XC.

Hade nog saknat sexan under huven för mycket om jag hade bytt ändå :wink:
Blir det verkligen så stor skillnad i prestanda mellan T5 och T6 i ditt fall då V40 är betydligt lättare än en XC90. Jag tror snarare tvärt om att det kommer kännas rappare än T6 i en XC90.
XC90_Executive skrev:Jag har en V60 T6 R-design Polestar! :wink:
Ok, Då hänger jag med. hahaha
Nu har jag fått levbesked. Sista ändringsdag 7 jan, leverans v8 som har varit v 5 till helt nyligen
mobe skrev:Kommer nog dröja innan XC40 kommer med tanke på att det tydligen kommer dröja till 2015 innan den kommer.
Undra om du inte blandar ihop det... tidningen pratar om XC40, renodlad SUV som dom tror skall komma men att volvo inte har plattformen framme, Här pratar vi om V40XC som redan är framtagen
McDonald skrev:
mobe skrev:Kommer nog dröja innan XC40 kommer med tanke på att det tydligen kommer dröja till 2015 innan den kommer.
Undra om du inte blandar ihop det... tidningen pratar om XC40, renodlad SUV som dom tror skall komma men att volvo inte har plattformen framme, Här pratar vi om V40XC som redan är framtagen
Läste lite snabbt så får skylla på gruset i ögonen så här på morgonen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Få fart på styrservon

Är det verkligen så att styrväxe[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]