Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare grabbar!

Då har jag alltså prövat VOL-Fcr och... DET FUNKAR! 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Jag köpte alltså denna som kom efter en vecka! http://www.ebay.co.uk/itm/270956729987? ... 1439.l2649

Om ni köper en sådan så tipsar jag er om att ANVÄND INTE PROGRAMVARAN som finns med på CD-skivan ni får med... Kaspersky skriker att det är en trojan, och vem vet... Jag fick min programvara från Piratsjön istället! :) Den funkade alltså suveränt på min Volvo V70 98 (97-98 fungerar den på). Den läser ut koder, släcker lampor, raderar felkoder etc! Själv släckte jag servicelampan och SRS-lampan med den idag, och de har ej återkommit ännu så jag hoppas på att det förblir så! :)

Det tog ett par försök för mig att släcka service-lampan... Jag tror att man först måste välja motormodell och klicka på "Start Comms" eller något sådant innan man släcker servicelampan... Men om det tog 4 minuter för mig så klarar nog ni er på 3! :)

Det var allt för mig!

Tjing tjing!

PS. Notera att den måste gå från COM1 porten, inte någon COM2 eller liknande! ;) Tror det går att byta namn på andra portar till COM1 om man vill! Ska dessutom pröva en USB->Seriell adapter när jag får den, så jag kan använda min egna laptop och har lite mer tid att lattja! Kan skriva här igen när jag prövat det ;) (inte alla datorer som har COM-port idag) :)
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]