Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av räksallad
ni som har keyless, hur gör ni när bilen tvättas ? (gds hallen) min låser/låser upp konstant vid högtrycktvätt.
det känns ju lite korkat att bilen blinkar till hela tiden.
Användarvisningsbild
av bjornw
Har aldrig haft det problemet, varken i automattvättar då jag suttit med nyckeln i bilen (i fickan) eller när jag står utanför och själv sprutar. Men så har jag "gamla" gummi-knappen, har ni touch-knappen?
av Amli
s6025t skrev:Du får stoppa i nyckeln i tändningslåset eller lägga nyckeln inne i bilen så låser inte bilen när man trycker på handtaget utvändigt
Så gör jag oxå.
av S80V8AWD
bjornw skrev:Har aldrig haft det problemet, varken i automattvättar då jag suttit med nyckeln i bilen (i fickan) eller när jag står utanför och själv sprutar. Men så har jag "gamla" gummi-knappen, har ni touch-knappen?
Är touch-knappen något som kom på MY13:orna? Vi har en MY12 S80 och denna har samma gummi-knappar som föregående MY07 S80.
Användarvisningsbild
av bjornw
Jag gillar känslan i gummiknapparna bättre och dessutom fungerar de uppenbarligen bättre. Det skulle möjligen vara en fördel att man slipper den svarta fläcken på handtagen på ljusa bilar, om man tycker det är viktigt.
Men däremot är själva öppna/stäng mekanismen påtagligt bättre på S/V60 och V40.
Användarvisningsbild
av meko
Japp, som redan sagts, du måste lämna nyckeln i bilen - annars blir man galen! :wink:

Ps. Tycker att hela idén med keyless har falerat hos Volvo... varför i h-e måste man trycka på en knapp för att låsa en keylessutrustad bil? Det blir ju liksom inte keyless då!! Dumt tycker jag (jorå jag har skrivit om det här förut, när bilen var helt ny och jag var som mest irriterad. Nu har man väl vant sig lite... och glömt att låsa flera gånger! :evil:)
Nej, en äkta keylessbil promenerar man bara bort ifrån och så låser den sig av sig själv! Det är keyless med hightech-känsla!! 8) (Hade vi på våran Renault Laguna -08! :D )
av pergrein
Vi kom väl fram till att det skulle finnas ett val i menyn om man vill att den ska låsa när man går från bilen.
Jag vill ha det som det fungerar nu...

Mvh
Per
Senast redigerad av 1 pergrein, redigerad totalt 0 gånger.

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]