Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brandt
Tartryffel skrev:Det går att eftermontera både aux och USB och iPod (till 08:orna var det en separat kabel till iPod/iPhone). Inte så svårt heller, jag gjorde det på min som bara hade Performance (den hade dock aux men det såg jag fanns att installera också).

Mjukvara måste sedan in och den kostar 150-200 nåt, plus jobb.
Finns det någon bra sida man kan kolla på? hittar ju inget när jag googlar!
av Tartryffel
Brandt skrev:
Tartryffel skrev:Det går att eftermontera både aux och USB och iPod (till 08:orna var det en separat kabel till iPod/iPhone). Inte så svårt heller, jag gjorde det på min som bara hade Performance (den hade dock aux men det såg jag fanns att installera också).

Mjukvara måste sedan in och den kostar 150-200 nåt, plus jobb.
Finns det någon bra sida man kan kolla på? hittar ju inget när jag googlar!
Nej. Gå in hos en Volvohandlare och be att få titta i tillbehörskatalogen (en tjock katalog, Clas Ohlsson-style). Där finns den, man köper dels själva inputgrejen och dels den kabel man önskar. Det finns USB, iPod, USB+iPod (två sladdar).

Aux är en separat historia men det finns också i katalogen. Där gör du ju som du vill om du ska montera det infällda uttaget eller bara dra upp en kabel till facket (med hona i den änden).
Användarvisningsbild
av Brandt
OttossonV50 skrev:Jag trodde jag hade den lilla stereon i min v70 -08... Men jag hade AUX i mittkonsollen mellan stolarna.... Jag trodde det vart standard...??
standar på sena 08:or har jag fatta det som. efter v20 TROR jag. min 08 momentum har det inte iaf, enligt försäljaren. men hoppas lite på att han
har dålig syn och har missat aux:en. ;)
av OttossonV50
Brandt skrev:
OttossonV50 skrev:Jag trodde jag hade den lilla stereon i min v70 -08... Men jag hade AUX i mittkonsollen mellan stolarna.... Jag trodde det vart standard...??
standar på sena 08:or har jag fatta det som. efter v20 TROR jag. min 08 momentum har det inte iaf, enligt försäljaren. men hoppas lite på att han
Hmm Min är tillverkad januari -08... inte så värst sent tycker jag.. hehe...
av OttossonV50
Brandt skrev:min är tillverkad sep 07. så dom kom väl på det efter min var tillverkad att aux borde va orginal! ;)
Okej... Jag ger mig..... Du har säkert rätt... Hehe
Användarvisningsbild
av Variosboy
OttossonV50 skrev:
Brandt skrev:
Hmm Min är tillverkad januari -08... inte så värst sent tycker jag.. hehe...
Modelårsbytet sker någonstans efter påsk, så en -08 uttagen och tillverkad -08 är alltså sen fast den är byggd i januari.
Alltså, en bil byggd i maj ett år tillhör alltså nästa års modellår. Det följer alltså inte det normal kalenderåret.

Din bil hade alltså kunnat vara byggd i maj -07 och fortfarande vara av modellår 2008 (även kallat MY08).
Felkodläsare: Foxwell NT710

Har en XC60 My2022. Blev sugen på att kö[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?

Felet löst, beskrivning i första inl&aum[…]

V90 läggs ner.

På "bygg-sidan" kostar Passat T[…]