Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Om röken inte avtar när den blir varm så är det något som inte stämmer. Nu har ju jag V70in i varmgarage hela tiden så den har aldrig startas kall ute (än), så ingen aning om hur den kommer ryka.
Baserat på din film, så ryker den nästan lika mycket som min 855a med kass toppackning. MEN den bilen drar i sig all kylvätska på knappa 5min på tomgång också :lol:

Men jag skulle göra som pettson säger, kolla läckage med hjälp av tryck, kolla om det är vatten i förbrängingsrummet, kanske även kolla kompet?
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Lucif3r skrev:Om röken inte avtar när den blir varm så är det något som inte stämmer. Nu har ju jag V70in i varmgarage hela tiden så den har aldrig startas kall ute (än), så ingen aning om hur den kommer ryka.
Baserat på din film, så ryker den nästan lika mycket som min 855a med kass toppackning. MEN den bilen drar i sig all kylvätska på knappa 5min på tomgång också :lol:

Men jag skulle göra som pettson säger, kolla läckage med hjälp av tryck, kolla om det är vatten i förbrängingsrummet, kanske även kolla kompet?
Har beställt tid på en verkstad på måndag för tryck test så får vi se, hursom hur kolla jag de?
EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den […]

Elproblem i baklucka

[quote=PalleH post_id=<a href="tel:142969[…]