Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

JohnB skrev:Jag vidhåller att om man har en bil som kostar +300kkr ny ser det fördjävligt ut att åka runt med hjulsidor av plast och än djävligt värre med bara plåtfälgar. Det ser iofs lika illa ut på en Audi 80 för 5kkr men då kan man ha en viss förståelse för att man inte vill spendera mer på däck och fälg än bilens marknadsvärde. Köp ett par Tellus eller vad det är dom heter till XC på blocket och ge din glidarmaskin det den förtjänar :D .

/John
Tjänstebilsbudgeten har maxtak och Alu-vinter gick inte in om jag inte dumpade D5 motorn, dragkroken eller xenonen och då var valet enkelt, men det är hur jag tycker.

Så frågan kvarstår, Finns det några snygga hjulsidor. Den här tror jag att jag hade kunnat leva med.

Bild
Användarvisningsbild
av V9097
Jag tycker inte alls aluminiumhjul är nödvändigt på vintern. Det är såklart snyggt, men orkar man inte tvätta bilen typ varannan dag ser ju bilen ändå inte snygg ut.

Fälgsidor ger ett lite bruksigt intryck dessutom, passar till vintern på nåt vis. Så kan man få känna sig lite flärdfull igen til våren när aluminiumhjulen åker fram igen.

Dessa hjulsidor tycker jag är helt ok. Vet inte om Volvo sälger dem längre. http://www.blocket.se/ostergotland/Vint ... ?ca=11&w=3
Det är ju lite svårt att säga vad som är fult eller snyggt. I synnerhet till en annan person. Det finns ett uttryck: Skönheten ligger i betraktarens öga!
Det är alltså bara du (TS i det här fallet) som kan säga vad som är snyggt eller fult.
Du kan ju för enkelhets skull visa upp dom hjulsidor du tycker är fula. Då blir det ju mycket lättare för alla som vill komma med råd att föreslå det som inte liknar dina nuvarande.
av JohnB
loyd skrev:För att svara på rubriken : NEJ

Nakna plåtfälgar eller Alufälgar anser jag
+1 på den. (Varför har vi ingen "gilla" knapp på forumet?)

Disclaimer:

Självklart så avgör man själv vad som är snyggt och passande så mina åsikter om plåtfälgar och hjulsidor av plast är inte menade att insinuera att brukare av dessa är sämre eller mindre värda människor. Jag kommer dock ändå att tänka snåljävel varje gång jag ser en bil i 3-500kkr-klassen med plåtfälgar :twisted: .

/John
JohnB skrev:[. Jag kommer dock ändå att tänka snåljävel varje gång jag ser en bil i 3-500kkr-klassen med plåtfälgar :twisted: .
/John
Jag har helt andra prioriteringar i livet än dig märker jag , hästkrafter framför feta fälgar gäller för mig. Först köper jag största motorn som rymms i tjänstebilsbudgeten, sen får vi se om det finns utrymme kvar för fetafälgar, aldrig att jag skulle byta ner mig till en mindre motor för att få snyggare fälgar. :D :D :D
Vad kostar 16" plåtfälgar? Eller ingår dom i bilen vad än man tar för sommar hjul?

Mvh
Per
av umekille
Mina hjulsidor från Jula åkte långt in i skogen i vintras...
Det had snöat och drevat var runt nollan...tog bilen och
när jag kom upp i fart kändes det som framvagnen skulle
skaka loss...tog ner farten och vid stopp närmsta p-plats
konstaterade att det drevat/packat in snö och frusit fast innanför
...då åkte dem bort och sen har det aldrig varit problem med
fastfrusen snö/is sedan. :wink:

Att tanka en dieselbil motsvarar en laddeffekt so[…]

V90 läggs ner.

Sålde precis min V90 D4 AWD 2018 13700 mil.[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste oljeb[…]

Köpråd, årsmodell 2020-2023