- mån 29 okt 2012, 08:11
Trist för dig att du förstör tomten med fula spår. Har du kört fast också så är det ju katastrof...
VolvoB20 skrev:Precis så tänker jag, och så tror jag volvo tänker också. Gen 5 spinner ju grymt mycket mer i vissa lägen än Gen 4 men det påverkar ju inte säkerheten för får du sladd så går ju DSTC in och bromsar farten och stabiliserar bilen. En vanlig FWD bil som en vanlig V70 är ju på inget satt farligare än en AWD tex.Ok, då är det alltså DSTC-systemet som som räddade upp situationerna när jag testkörde. Man lär sig så länge man lever...
Att Gen 5 spinner mer ser jag mer som ett komfortproblem, man kommer inte iväg lika fort som en Gen 4, man gör lätt fula spår i gräsmattan när man flyttar tunga släp vilket aldrig hänt med Gen 4. Man gräver upp spår i utfarten från huset om man snabbt vill ut på 90 vägen i en lucka.Och man får kanske ta det lite lugnare vid en omkörning då det inte greppar lika snabbt och man får inte samma acc direkt, men ev sladdar fixar ju DSTC precis som på en FWD så osäkrare är det inte även om det spinner mer.
Trist för dig att du förstör tomten med fula spår. Har du kört fast också så är det ju katastrof...

- By Tommie87