Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
White skrev:Alltså jag gillar inte överstylade bilar! Men helt ärligt tycker jag INTE denna faller under den kategorin, utan är rent ut sagt skitsnygg!
Men det är mitt tycke, och någon annans bryr jag mig inte om. :wink:
Tackar och bockar :)
Nexus skrev:Frächt med vitt. Rent och snygg stil du har fått till. Pulver under huven är ju alltid kul och att du lekte med den på isen gilar jag. Bilar är till för användas :-)-)
Tackar.. ja visst är de så. Dock var de första och enda vintern för mig som den användes :mrgreen:
Ynot skrev:Nyfiken på om du har några nya projekt på din fina V50 T5 R-design?
Ja de finns några projekt, kan jag säga dig ! ;)

Det senaste tillskottet kunde jag hämta ut häromdagen:

Bild

En Elevate intercooler !
Första delen av projektet att bygga sig en lite starkare V50 i början på nästa år :)

Nu fattas de bara ny turbo, spridare, koppling, quaife diff, BMC luftburkskit och möjligt nytt insug från Elevate. :)
Allt ska väl förhoppningsvis kunna inhandlas under vintern :)

För övrigt står Völvön och vintervilar..

Bild

.. så nu kör jag Caddy.
70mil på en tank blev de efter snabb uträkning efter fulltankningen idag.. känns rätt bra mycket roligare än dryga 40mil i V50:n :mrgreen:

Nåja.. tills vidare !
Användarvisningsbild
av opA
Ynot skrev:Grym bil du har opa , själv byter jag bil om ett år, vi får se vad det blir.
Det kan bli V40 drive eller V40 T5 vi får se .

Tack ;)
Du säger ju att du saknar acc:et i bilen så då hoppas jag de blir en V40 T5:a ! ;)

Mer godsaker beställt till bilen inför ATM420 ! Skickas på måndag så hämtar väl ut de i slutet på nästa vecka när jag kommer hem från jobbet ! :-)-) :mrgreen:
Användarvisningsbild
av opA
Jo men då blev de slutet på veckan och nya delar hämtade, man får passa på när Autotech har decemberrea ;)

Bild

Elevate luftrör ( har redan ett kromat men nytt är gott + att svart ser bättre ut :) )
Elevate insug
ATM-magnetventil

.. så nu är de turbo, spridare, koppling och diff som fattas sen ska man längta till våren för att få allt isatt ! :)
Användarvisningsbild
av opA
ortus skrev:Härligt :D
Riktigt härligt :D
Ynot skrev:Ser bra ut, följer din tråd med spänning. :D
Kul att du gör detta.. har ju fortfarande lovat dig en 0-100 mätning.. ska bli roligare att göra dessa mätningar när man har diff och lite mer hästar under huven ;)

Bild

Fick en sån här för ett par veckor sedan som förhoppningsvis ska kunna ge lite mer exakta 0-100 mätningar tillsammans med appen "Tourque"
https://play.google.com/store/apps/deta ... owl.torque
Användarvisningsbild
av opA
Nu va de lite för lång tid sedan jag uppdaterade men de är med riktigt glädje jag iallafall uppdaterar nu :D

Idag va jag och hämtade månadens stora köp ( lite väl stort hål i plånboken nu :oops: )

Bild

Ny större turbo ! K16 !
550cc spridare !
Hårdare/stummare motorfäste !

Hur glad som helst ! :mrgreen:

.. nu är de faktiskt bara koppling och diff. som fattas ! Trodde aldrig för några månader sedan att jag skulle va så här nära slutet på inköpen som jag är nu ! :mrgreen:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 28

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]