Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej har nu varit inne med bilen på Volvo och de hittar inga felkoder och de kan inte säga vad felet är men de bytte bränslepumpsrelät för att de om det är felet. Nu dagen efter så uppstår problemet igen. Man kommer till bilen och ska starta och bilen startar men lägger av direkt. Testar man igen så kan samma sak hända igen att bilen startar men lägger av direkt. Efter det så går bilen bara på startmotorn men vägrar att starta. Men den startar nästan alltid när man drar ut nyckeln ur tändningslåset och vänder på den. Problemet uppstår färre gånger nu efter att antennringen byttes ut, nu händer det nog ungefär var 8 gång. Snälla hör av er med funderingar så jag kan fixa det här jobbiga problemet.
Jag har samma fenomen, men det rör mig inte längre nu när jag vet vad det beror på. Så bråttom brukar jag inte ha så jag störmig på att behöva vända nyckeln. Dock lite störigt om man skulle råka få tjuvstopo och har massa bilar bakom sig.

Tjena! Märkte häromdagen att kontrollpa[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]