Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brandt
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1

Sitter och funderar på om jag ska införskaffa denna bil.

Men några saker jag undrar över, 2 rättare sagt..

Dom säger att det inte sitter diselvärmare i den och då börja jag fundera på om det är importbil!?

Är det nått annat som ni med ett vant öga reagerar på. har ju trots allt ca 40 mil för att åka och kolla på den.

Snabba svar uppskattas då jag har reserverat den! ;)

Mvh
Användarvisningsbild
av crumpets
"Privatimport: Nej"
"Fordonet tillverkat: 2007-09"
"I trafik första gången i Sverige: 2007-11-06"

Bara tre ägare. Ser stabilt ut. Lite trist med över 5200 i skatt förvisso men bilen såg ju fin ut.
Användarvisningsbild
av poseidon
Det går ju att eftermontera webasto å liknande , typ 20tkr. Men de kanske menar att det finns men att den inte går att styra som en perkeringsvärmare. Det var tillval förr.
Användarvisningsbild
av Brandt
poseidon skrev:Det går ju att eftermontera webasto å liknande , typ 20tkr. Men de kanske menar att det finns men att den inte går att styra som en perkeringsvärmare. Det var tillval förr.
Ja jag läste det någonstanns, men då förutsätter det ju att själva värmaren sitter där orginal. Säljaren sa att det brukar kosta 3-4000:- att eftermontera.. 2-3000 är det lätt värt men 20k är ju mycket pengar och nollor! ;)
Användarvisningsbild
av Brandt
Så, det jag kom fram till är att det sitter en värmare orginal bara att man har som tillval om den ska vara aktiverad eller inte..

Ringde säljaren och kollade detta men då hade han hittat diselvärmaren i menyn. så det är diselvärmare med tidur!

Vad säger ni, ska jag slå till?? Vill vill vill ;)
Användarvisningsbild
av crumpets
Bilen såg fin ut, men vänta dig att den är rejält törstig med D5 och aut. Gillar du dieselkaraktären och inte vill ha den för förbrukningen: kör på!

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?