Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse9988
Då är det inte konstigt att kupéfläkten fylls med löv. Inget galler eller något över hålet till fläkten heller. Lätt att ta bort löven dock.
Användarvisningsbild
av vetten
Ja men om du inte har ett filter där så kommer ju löven in i fläkten och där låter dom ju inte så kul :roll:
Användarvisningsbild
av vetten
Kupefiltret var ett extratillbehör som sitter i en speciell hållare över luftintaget till fläkten, jag har inte haft det på någon av mina 440 men däremot på båda mina 480.
Användarvisningsbild
av Bosse9988
BildJaha, extrautrustning? Där ser man. Tycker väl att det skulle vara något där ändå som hindrar skit från att komma in i fläkten. Det är ju upphöjt för att vatten ska rinna åt rätt håll och ut men saker kan ju flyga in. Löser det med ett litet galler eller nät av något slag. Sånt där nät folk sätter i fronten på sina bilar kan nog fungera. Det finns ju att köpa billigt hos Biltema.
av Rådlös
Försök med 2 nät och filtervadd emellan. Då får du nog ett bra filter och man ser vad som fastnar i filtret. Då tänker man att: Detta hade jag fått i lungorna om jag inte hade filtret.
Filtervadd bör gå att köpa i t.ex bygghandel, gissar jag. Men det finns säkert på många andra ställen också.

Ett tillägg: Det visar sig med en snabb Googling att zoo- och akvarieaffärer säljer filtervadd. Ett exempel: http://www.akvarieshopen.se/filtervadd---250g
Användarvisningsbild
av vetten
Så här ser det ut när det sitter ett filter på plats. Det sitter ingen plast över som skydd heller.

Bild
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]