Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joje80
jag kör min aut på mellan 0.9 och 1.5 enl uträkning, dator säger 1.2 ska den vara så hög? vad drar era? olja drar den mycket med, har då läst om dessa jä-la partikelfilter, är jag där också? dvs mitt är fullt, har nu beställt prog för att ta bort det, kostar ju som att köpa ett nytt iaf så jag tänker chansa och testa! ngn som gjort det och kan presentera sina åsikter ang det?
av mbc
joje80 skrev:jag kör min aut på mellan 0.9 och 1.5 enl uträkning, dator säger 1.2 ska den vara så hög? vad drar era? olja drar den mycket med, har då läst om dessa jä-la partikelfilter, är jag där också? dvs mitt är fullt, har nu beställt prog för att ta bort det, kostar ju som att köpa ett nytt iaf så jag tänker chansa och testa! ngn som gjort det och kan presentera sina åsikter ang det?
Har funderat på att ta väck mitt pf, återkom gärna när du fått det bortplockat och berätta om det blev nån skillnad i förbrukning.
Vem ska programmera bort det?
Det vet jag inte. Jag ska öppna det själv och tömma det, alternativt borra ur det, finns på Youtube! Priset var som för deras steg 1 kitt ungefär så inte dyrare än ett nytt filter. Jag är förväntansfull!
joje80 skrev:Det vet jag inte. Jag ska öppna det själv och tömma det, alternativt borra ur det, finns på Youtube! Priset var som för deras steg 1 kitt ungefär så inte dyrare än ett nytt filter. Jag är förväntansfull!
Vi är också förväntansfulla... :wink:
Hur går det??
Ja! Det är sedan ett par veckor utfört. Bilen drar nu långkörning 0.62 enl datorn men det är kallt ute och vid uträkning får man plussa på en dl till så 0,75 kan vi väl skriva, då kör inte jag som en gammal farbror, i stan ligger den på 08-09 beroende på vem som kör, operationen i sig var inte svår, borrade bara ur en kanal genom filtren med en lång borr, gick otroligt lätt, tog ett spett och dunkade ur dom lösa bitarna, installerade prog på ca 1,5minut fick med steg 1 på 225HP samt org 185HP som jag kör på nu, var ej så stor skillnad tycker jag men den ryker till lite då man ger järnet med 225 inte med org dpf off bilen fick även ett väldigt dovt ljud, inte mycket men bättre! Bara en besiktning nu kommande veckorna ska vi se vad dom anser! :lol:

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]