Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej alla :D

så där nu är båda spindellederna byta på bilen & jag fick lite hjälp av en god vän & han jobbar som mekaniker på en buss & lastbilsverkstad så vi
fixade detta igår kväll......& det är guld värt med sådana vänner som har tillgång till riktiga bra rymliga & varma lokaler med riktiga verktyg &
en billyft......så på drygt 2 tim hade vi byt H/V spindelleder & svetsat igen 2 st rosthål samt även skiftat till vinterdäck på bilen......så nu ska
bilen in på en grundlig hjul/framvagns inställning som inte var dyr alls bara 795 kr kostade :D den......& när bilen ändå är inne så får dom ta &
byta ut bromsvätskan i hela bromssystemet då den är fukt/vatten skadad......Pris 800 inkl material & på samma gång även byta ut/skruva dit 8 stycken nya bromsluftnings nipplar eftersom att det är en strunt summa för 8 stycken nya nipplar Pris 24 kr styck = 192 kr nice price :lol:

PS....Tack Tungviktarn för dina goda tips & råd :D
Har du varit på Pekkas än?
Jag ska göra precis samma sak som du nämligen (byta båda spindellederna och göra en hjulinställning).
Tänkte slå en signal till Pekka som det tipsades om här. Vågar man fråga vad han tog för arbetet på din bil och om det blev bra?

Nyfiken i en strut!
Motherpearl skrev:Har du varit på Pekkas än?
Jag ska göra precis samma sak som du nämligen (byta båda spindellederna och göra en hjulinställning).
Tänkte slå en signal till Pekka som det tipsades om här. Vågar man fråga vad han tog för arbetet på din bil och om det blev bra?

Nyfiken i en strut!

hej

båda mina spindelleder är byta nu men jag har inte varit hos pekka pga av att jag ringde till mekonomen & deras verkstad som ligger närmare mig & dom har riktiga instrument av senaste mod + att priset bara var 795 kr för en komplett hjul/ framvagnsinställning........men detta betyder ju inte att pekka är sämre/dåligare än mekonomen på något sett han är säkert jättebra han med men mekonomen ligger närmare mig där jag bor än vad
pekka gör så därför valde jag mekonomen i partille city........men ta du pekka om du känner för det ist men som sagt jag kan inte säga om han
är bra eller dålig för det är ju inte rättvist att ge ett omdöme på en verkstad som jag inte har besökt alls
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]