Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte en ny Volvo V70 D5 AWD 2011 och efter 3500 mil började växellådan gå ryckigare. Det sker bara vid nedväxling från 4an till 3an, i början var det inte så ofta men idag då bilen har gått 5600 mil så har det blivit oftare. (Känslan är den samma som om jag kör på sportläge)

Det gjordes en adaption på växellådan för några veckor sedan, men problemet kom tillbaka efter några dagar igen.
I måndags beslutade Volvo att byta ut växellådan. Jag fick även höra att jag ej var ensam om detta problem.

/R
Volvo ville ej byta olja, det är inte lönt. Hade bilen rullat 15000 mil hade dom kunna testa det men nu har bilen bara gått 5600mil. Det som är intressant i denna tråd är ju om det är fler än 2st som jag vet av som har samma problem. Bilarna från 2012 med 6stegs automat hade vissa upplevt samma problem fast det ska tydligen ha löst sig med en programvara. Men med mitt chassinummer gick det inte och för närvarande kommer det ingen programvara och varför det vet ingen dagsläget. Svaret blev bara byt växellåda. Så idag byter dom ut min låda så jag hoppas bara på det bästa just nu.

/R
Motorvärmare

En fråga: Laddas 12V-startbatteriet samtidi[…]

Basalt är dit problem, att höjtryckspump[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Är inte denna bil av modellår 2009? En […]

Okej, har mätt och gjort en del saker. M&au[…]