Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freddan7707
Hej, Har en V70 modell 02 där låset på passagerardörren i fram har börjat krångla. Så fort det bli lite kallare ute så står låset bara och tickar. Samtidigt så funkar inte heller temperaturmätaren för yttertemperaturen. När man har kört bilen i ca 10-15 min så slutar låset att ticka och går att låsa upp. Samtidigt som detta sker så kommer även temperaturmätaren igång. Vad jag har förstått så sitter sensorn för temperaturen i backspegeln på passagerardörren, så något samband finns ju där. Någon som har någon idé vad som skall göras?

Mvh

Fredrik
av Lelle
Låter som det är dålig kontakt eller lödning någonstans, borde väl finnas ett kontaktstycke i backspegeln som tydligen påverkas av kylan...

Mvh: Lelle
Användarvisningsbild
av wissel
Känns lite som kabelbrott i dörren vid genomföringen, inte helt ovanligt.....
av freddan7707
wissel skrev:Känns lite som kabelbrott i dörren vid genomföringen, inte helt ovanligt.....
Men om det är kabelbrott så borde det väl inte funka när jag har kört bilen varm, vilket det gör.
Användarvisningsbild
av greeeken
Tempsensorn sitter ju på samma sida.
Så fel på kablarna skulle även jag gissa på.
Det du SKA göra är att lösa ut felkoder
av freddan7707
greeeken skrev:Tempsensorn sitter ju på samma sida.
Så fel på kablarna skulle även jag gissa på.
Det du SKA göra är att lösa ut felkoder
Tack! Du får gärna hjälpa mig!
av Tobmeister
Farsan hade precis samma fel på sin V70. Bilia fixade det i samband med service och det räckte med en omladdning av mjukvaran. Har fungerat felfritt sedan dess
av Puffen84
Tjenare. Har precis samma fel som du beskriver ovan.
har sj rivit dörr sidan och gått igenom alla kablar men kan inte finna något brott på någon utav dem,
Hur kommer man åt temp givaren som antagligen ska sitta i backspegeln? går den att mäta upp?
När jag hade isär dörren och provade att låsa så tickade det ifrån själva ellådan som sköter elhiss samt låsning av passagerar dörren, men efter 2 min slutade det och låset och elhissen funkade som vanligt, jävligt knepigt, Några förslag på hur man ska gå till väga ?
av Lelle
Kan det vara ett relä som spökar?

Hej! Dags att utforska nya delar av forumet och in[…]

Motorvärmare

En fråga: Laddas 12V-startbatteriet samtidi[…]

Basalt är dit problem, att höjtryckspump[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Är inte denna bil av modellår 2009? En […]