Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Davidalb
Jag har en Volvo 740 -88 och har behov av att byta vänster framskärm. Är det någon som har ett tips på en bra beskrivning av hur jag går till väga. Vilken ordning jag tar bultar/skruvar mm. Vart sitter samtliga bultar/skruvar? Tacksam för tips så jag slipper de värsta misstagen
David Albertsson
av pepci
börja med att skaffa den nya skärmen sen ser du var den sitter när du kollar baksidan.
brukar va väldigt lätt nån bult kan va fastrostad men dra av den bara.
nu vet jag inte hur de är på 740 men 240 fick man lossa nån lurig bult ungefär just till vänster om dun vänster fot .
blev allt till att lossa den panelen för att komma åt skruven.
Användarvisningsbild
av Volvoduett1965
de skruvar du inte ser, är mellan motorhuv och vindrutan, under denna plåt sitter det en, sen i kanten vid dörren sitter det två, en uppe och en nere, sen sitter det bakom de "svarta sidoskyddet" två stycken skruvar, sedan en 2 skruvar i själva hjulhuset, en framåt och en bakåt.. du ser när du börjar skruva. Glöm inte med att vara noga med att ta bort allt som sitter i vägen så som " det svarta sidoskyddet" och positionslycktan, samt va försöktig med plåten mellan motorhuv och vindruta !
Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]

Hej Kan någon rekommendera en verkstadshand[…]