Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Åkte hem från jobbet idag o på E4an så börja kopplingen slira när ja gasa på, trodde de va kopplingen som gick sönder...
Men när ja väl stannar hemma sen så ser ja att de e droppar där ja kört bilen på parkeringen, kollar under o hela underredet e täckt av olja, min fråga e då va de kan va???

Ingen olja i framkant av motor, bara i bakant o hela vägen bakåt bilen, samt under turbon... Den fick gå lite hårt på motorvägen o min tanke e då om de kan va oljeslangen till turbon eller returen???

Har inte kunnat hissa upp bilen ännu, men som sagt, min tanke e oljeslangarna till o från turbon eller trågpackningen...
Nån som skulle kunna ha nåt bra tips eller så om va de kan va? Om de skulle va vanligt på dom att de e nåt sånt som brukar gå?

Tacksam för svar! Kristian
Verkar va många som ja frågat säger desamma, för de låter inget illa om turbon så de kan väl inte va tillförseln, då hade väl snurran skurit om tillförseln sprutat ut allt? Ska ta o bogsera bilen te garaget o hissa upp skiten me lyft i helgen... Va kostar returen på ett ungefär???:)
Vojje skrev:Varför inte packboxen mellan motor och koppling, då den slirade?
Kan ju va de me... Kolla nyss vart de hade runnit ner på backen o de va ungefär där under, mellan låda o motor... De har ju kommit ut runt 1.5-2 l olja så kan de verkligen komma ut så mycket därifrån? Ja ska nog inte gissa alltför mycket, ska kolla först vart de kommer ifrån först...

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]