Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milfshake
hejsan

är på gång och fixa bodykit till min s60. Gubbarna på volvo rekomendera att jag i samband med detta köper ny vinge.

vad jag inte tänkte på då är att jag redan har en liten vinge ( liknande denna http://www.vparts.se/bakspoiler-vinge-volvo-s60.html)
frågan blir ju hur jag ska lyckas ta bort den utan att skada lacken på bagageluckan? jag misstänker att den sitter med dubbelhäftande tejp av något slag, och den nya vingen som ska på kommer att exponera den delen så det inte går att dölja om skador uppstår..

Tips för att undvika nylackering av luckan?
Användarvisningsbild
av milfshake
greeeken skrev:Använd en fiskelina
seriöst?
Användarvisningsbild
av Nexus
Låt vingen vara på och kolla hur det blir ihop med kjolpaket ett ju ett val. ja fiskelina mm fungerar skära genom limmad vinge.
Kan du inte ha 2 vingar då?
Min bror har en realcar bakvinge ihop med lilla flärpen som sitter orginal. (Saab 9-3 ss)
Användarvisningsbild
av milfshake
Nja jag vettefan. Volvo rekomenderar ju att jag byter vinge med kjolpaketet. Hur stor sanning det verkligen ligger i det påståendet vet jag inte
av Tobzter
Volvo vill väl tjäna pengar.. Den vingen e ju diskret å snygg som du har kolla hur de ser ut innan du byter
av S.t.r.a.n.D
Det är väl en smaksak. Finns väl ingen som säger att DU måste ha en speciell vinge till bodykitet. Dom vill väl bara sälja.
Jag tycker att den där lilla är riktigt snygg och stilren. Jag hade haft den kvar...sen ser du ju om du gillar det annars är det bara byta vinge...
av S.t.r.a.n.D
#27 skrev:http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-425529

"Obs!
För att få ett korrekt vindflöde runt bilen och därmed inte äventyra köregenskaperna måste spoiler på baklucka monteras på bilar som utrustas med Volvos original Body kit."
Hahaha, det var det sjukaste jag har hört. Eftersom Volvo extraljussats bara finns med 2 ljus så är det väl säkert livsfarligt att montera 3 ljus då...sorry offtopic..

. Som jag uppfattat systemet så ska jag in[…]

Räcker bra att slå till med näven […]

Om man vil reparera en bil idag, da måste ma[…]

Motorvärmare

Fått höra att det laddas under tiden h&[…]