Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag har en V70 2,4 D 2009 utan nivåreglering och enkelt avgassystem, tänkte köpa grejorna på skroten så mina frågor är.

Vad har Volvos fasta drag krok för artikelnr (Volvo orginal) ?

Vad har Volvos Styrenhet TRM för artikelnr (Volvo orginal) ?

Vad har Volvos 13 poliga uttagsats för artikelnr (Volvo orginal) ?

Måste man programera om styrenheten och går det att programera om en begangnad?

Tacksam för svar Micke
flipper skrev:En följdfråga om man nu köper en begagnad styrenhet TRM finns det olika programvaror inlaggda på dom, jag tänkte på 7 Poligt uttag eller 13 Poligt är det någon skillnad på programvarorna i dom?

Micke
När jag köpte beg. Trm till min förra xc60 my10 så fick jag tanka i programmet i bilen då det inte bara funka att koppla i trm i bilen. Så min erfarenhet är att programvara måste tankas i även om trm suttit i en annanbil. Vad jag förstått så lagras programmet i bilens cem.

Från My 13 är det en ny trm box som även ersatts till tidigare modeller för My 13, med en omvandlingskabel. Den gammal boxen som fanns till My 12 kommer du hitta på skroten och den är samma för V70,s80 och xc60 och denna passar alla före My 13. Denna går idag inte att köpa på Volvo.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?