Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av modin200
Är det någon som har borrat hål och svetsat dit ett till utblås på vänster sida på en AWD?

Har försökt att hitta om någon har fått ett bra resultat med det men utan resultat.
av *pettson*
modin200 skrev:Är det någon som har borrat hål och svetsat dit ett till utblås på vänster sida på en AWD?

Har försökt att hitta om någon har fått ett bra resultat med det men utan resultat.
Det enda bra resultat du kan få är väl visuellt. Allt annat blir ju fel.
av Henke3
Köp ett Ferrita sportsystem istället, jag har inte ångrat det på min.
Precis som Pettson sa blir det fel annars, vänster ljuddämpare är inte gjord för att släppa ut avgaserna den vägen
av modin200
Tycker det verkar konstigt om den inte är gjort för att släppa igenom avgaser, trodde det enbart var en lockad ljuddämpare.
Har sett att BSR säljer sitt system för 4800:-
av BjarneJ
När jag köpte min 850 AWD för några år sedan var (och är fortfarande) den försed med dubbla 3" avgasrör och ljuddämpare. Misstänkte först att det var ett snyggt hemmabygge (rostfritt), men så tycks inte vara fallet. Har kollat med flera Volvokunniga och alla är överens om att det måste vara ett köpt system.
I och för sig är bilen importerat från Belgien (där den även är byggt), men detta saknar betydelse i sammanhanget. En kompis hade en Cross County 99 års modell och han skickade bilen på verkstad för byte av avgassystem. I stället för en dämpare fick han bilen tillbaka med två dämpare, vilket var ett originalt Volvosystem
EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den […]

Elproblem i baklucka

[quote=PalleH post_id=<a href="tel:142969[…]