Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snucke
Min V70 - startar fint och lägger sig ganska lågt på tomgången. När jag ger lite gas så går den jättelågt och sedan dö... Det är som om man kväver den med gasen.... Mjukar jag lite med gasen så går den upp i varv men om jag släpper gasen går den ner i varv igen. Motorlampan lyser. När den blir varm funkar den kanon. Det är ca 5 minuters körning innan den slutar bråka.

Hjälp...
av *pettson*
Snucke skrev:Min V70 - startar fint och lägger sig ganska lågt på tomgången. När jag ger lite gas så går den jättelågt och sedan dö... Det är som om man kväver den med gasen.... Mjukar jag lite med gasen så går den upp i varv men om jag släpper gasen går den ner i varv igen. Motorlampan lyser. När den blir varm funkar den kanon. Det är ca 5 minuters körning innan den slutar bråka.

Hjälp...
Du ser inget konstigt i att motorlampan lyser? Din bil vill dej någonting. Läs ur kod/koder. Ta även en visuell koll under huven efter självklara fel. Såsom tydligt brustna vacumslangar, att kontakter sitter i osv. Återkom sen.

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]