- mån 05 nov 2012, 22:18
perrrat skrev:Har samma problem på min V50 -06. Började med att den ofta starta men efter en kort stund sluta i ett rökmoln. Byte då glödstift, "galler", packningar och flamvakt. Detta var för två år sedan. Bytte även batteri då. Sen gick den vintern ut. Förra vintern gick värmaren (fläkten) väldigt ojämt, nästan så man trodde att den skulle stanna. Byte fläkt och drog nya kablar från batteri till värmaren (hoppas det blev rätt) Det gjorde gott och den surra på fint igen under resten av vintern. Men nu vill den inte vara med längre. På direktvärme blinkar den på under cirka 10 sek, sen går den till av. Vid start hör man att fläkten surrar till, därefter går glödstiftet på (flimrar lite om innerbelysningen) men sen är det slut på det roliga. Vid ett tillfälle hoppade värmaren plötsligt igång, första gången efter sommaren, gick då väldigt ojämnt under första minuten men restan av de 60 min gick den perfekt. Dagen efter gick den både på direktstart och som hjälpvärmare, men lyckan var kort. Har felsökt på mekonomen vid två tillfällen men de hittar inget :( Känns som jag bytt det mesta förutom elektronikboxen. Någon som tror det kan vara den?Varför lämnar du inte in den på en Volvo verkstad där dom kan se alla parametrar på värmaren och troligtvis har lite mer erfarenhet, kan ju räcka med en ny programvara.