- mån 05 nov 2012, 20:26
#697146
Hej! Första tråden, första volvon! 244dl -77. Tvåtusen spänn, HELT nya dubbdäck. Jag är nöjd, kul med ett renoveringsobjekt, även det mitt första, tänkte att en gammal volvo ska väll vara lätta att skruva i. Har man ju hört.
Hur som haver! Måste byta bromsskivor runt om, tror jag. Gamla ägaren sa dock att det bara är bromsarna fram som kärvar, men från skivorna bak har det ramlat små tårtbitar från. Eller åtminstone den vänstra bak, fick inte av högra bakhjulet, hur skruvar man bäst upp runda muttrar? Asjobbigt att komma in med nått i fälgarna ju. Nya bromsklossar har jag massor utav. Kanske även oken skulle kunna vara bra att byta såklart, å slangar å... sånt?
Vad kan jag sno från kompisens 740?
Jo, är det jobbigt att svetsa igen hål? Jag har tillgång till en 22tons truck att lyfta upp bilen med
-)
/Dennis
PS. Tanken är att jag ska övervinna den här besten, oavsett rost eller inte.
Hur som haver! Måste byta bromsskivor runt om, tror jag. Gamla ägaren sa dock att det bara är bromsarna fram som kärvar, men från skivorna bak har det ramlat små tårtbitar från. Eller åtminstone den vänstra bak, fick inte av högra bakhjulet, hur skruvar man bäst upp runda muttrar? Asjobbigt att komma in med nått i fälgarna ju. Nya bromsklossar har jag massor utav. Kanske även oken skulle kunna vara bra att byta såklart, å slangar å... sånt?
Vad kan jag sno från kompisens 740?
Jo, är det jobbigt att svetsa igen hål? Jag har tillgång till en 22tons truck att lyfta upp bilen med

/Dennis
PS. Tanken är att jag ska övervinna den här besten, oavsett rost eller inte.