- sön 04 nov 2012, 13:41
Ytterligare ett irritationsmoment - fjortisar utan självbevarelsedrift. Igår, vid 21-tiden, var jag på väg hem och körde på en av vägarna i byn. Som vanligt lyser bara varannan väglykta så det var rätt mörkt. Jag hade halvljuset på. Plötsligt, som från ingenstans, såg jag två mörka gestalter gå i bredd utmed höger vägkant. Jag väjde instinktivt åt vänster i något som liknade ett älgtest, för att inte riskera att köra på dessa individer och fortsatte min färd. Det visade sig vara två fjortisar som gick på vägen i svarta kläder, utan reflex och på fel sida. Så jävla ointelligent. Jag vända bilen körde tillbaka, hissade ned rutan och sa vänligt "Kvällens bästa tips till er är att ha reflexer på er när ni går på vägen i mörkret och att dessutom gå på rätt sida av vägen. Jag såg er inte förrens i sista sekunden och höll för fan på att köra ihjäl er". De tittade på mig och såg sådär korkade ut som bara fjortisar kan köra och undrade "vilken sida är rätt då?". Mmm... om höger sida var fel, vad kan då vara rätt? Till min glädje gick de över till vänstersidan.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"