Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
Droopy skrev:öhh, tittar man ens på ett emblem på framförvarande bil? jag menar om det står D4 el 2,5T el DrivE el vad det nu kan stå. har nog inet ens reflekterat över de emblemlösa.

Mins när min dåvarande 850 blev hellackerad och de glömde att sätta fast nya emblem på bagageluckan, det tog nog flera veckor innan jag märkte det.
Dream on. :-)-)
av jpennerb
Droopy skrev:öhh, tittar man ens på ett emblem på framförvarande bil? jag menar om det står D4 el 2,5T el DrivE el vad det nu kan stå. har nog inet ens reflekterat över de emblemlösa.

Mins när min dåvarande 850 blev hellackerad och de glömde att sätta fast nya emblem på bagageluckan, det tog nog flera veckor innan jag märkte det.

Tror nog att 95% av alla på detta forum kollar in vad som står bak på bilen, vare sig det är en volvo eller annat bilmärke. Anledningen är av vi är motorintresserade och tycker om STORA motorer!(iaf vad som sägs här...) :lol:

Och de bilar som åker emblemlöst från fabrik är oftast de med mindre motorer, för inte tar man bort T6 AWD på sin V70? :roll:
Användarvisningsbild
av Jefe
Jag tog bort mina emblem på bilen första veckan.
För jag tycker om den cleana looken i bak.
Dessutom är det som vissa säger lättare att hålla rent
i bak utan emblem. Men smaken är ju som baken. Sen spelar
det mindre roll vilken motor man har men hade man haft en
V8 så kanske det fått suttit kvar :-).
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]