Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JensR
De knapparna man använder för att släcka och tända innerbelysningen, där finns en knapp som heter auto, där ser ut att sitta en diod som ska lysa när den aktiverad, hos mig den mörk hela tiden..någon har samma problem?
av grålle1
Det har inte att göra med vilken utrustningsnivå du har?? Kinetic/Momentum/Summum?
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är inte ljussensorn du ser då?

/Martin
av grålle1
Enligt instruktionsboken skall den lysa....

Automatik för kupébelysning
Automatiken är aktiverad när lampan i AUTOknappen lyser.
Kupébelysningen tänds och släcks då enligt nedanstående.
Kupébelysningen tänds och förblir tänd i 30 sekunder om:
• bilen låses upp med fjärrnyckel eller nyckelblad, se sidorna 44 eller 47
• motorn stängts av och bilens elsystem är i nyckelläge 0.
Kupébelysningen släcks när:
• motorn startar
• bilen låses.
Kupébelysningen tänds och förblir tänd i två minuter om någon av dörrarna är öppen.
Om någon belysning tänds manuellt och bilen låses kommer den att släckas automatiskt efter två minuter.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Den lyser inte hos mig heller har jag märkt. Har faktiskt inte tänkt på detta förränn jag läste detta inlägg.
Användarvisningsbild
av Ante2
Min lyser väldigt svagt, vet ej om det ska vara så men allt funkar som det ska i alla fall.
av ricopet
Är det stämningsbelysningen ni menar med dioden. I såfall kan (iaf jag har summum) ändra styrkan på dioden mellan av, svag eller hög i my car (under belysning tror jag menyvalet heter).

Kanske er är inställd på av?

Och Ante2, din kanske är inställd på intensitet låg?

MVH/
Användarvisningsbild
av Ante2
Nej det är inte stämningsdioden utan aut knappen för innerbelysningen. I den knappen sitter det är lite grön diod som ska lysa när man har aut-läge aktiverat men den lyser väldigt svagt så det är svårt o veta om den är i aut-läge eller inte.
Kanske ska vara så för att inte störa stämningsbelysningsdioden.
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Fikk sett på den selv idag, og jeg kan se den lyse - så vidt. Det er veldig svakt, men det er nok litt pga. det Ante2 sier.

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]