Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

SA4AQS skrev:Ja dom kan sitta men dom går att såga ur om man får in ett litet sågblad. Det är roligt att få i dom nya också :wink:
Lucif3r skrev:Japp, såga är väl nästan enda alternativet, om man inte vill bli gråhårig såklart :)
Och som sagt, dom är riktigt skojjiga att få in nya bussningar i :roll: (jag har fortfarande mardrömmar om mitt övre motorfäste)
Efter ett antal svordomar från oss två i verkstaden så släppte de alla fyra :twisted:

Bilder på länkarmarna kommer när dom fått lite färg på sig! :)
Så länge kommer en film på ett test av LED i bakljuset - sitter en i det övre högra hörnet, lyser allt tillräckligt :-)-)

Just det!
Någon som har pejl på krängningshämmarbussningar?
För, min är 23mm, t.om strax över, och bussningarna jag fick på Volvo är 21mm?...
Dessutom hittar jag inte 23mm någonstans?! :|

[youtube]ha2Ud8iLfO8[/youtube]
Lucif3r skrev:Fint :)
Men du, dom där skivorna ser lite ledsa ut :roll: Tror t om mina på 855an (som stått sen i maj okörd) ser bättre ut :lol:

Har du kopplat ur bromsljuset i bakrutan, eller bromsar du inte på bilden?
Ja, dom där skivorna är inte de finaste nej, har dock bara stått i 3v typ ?:-/
Bromsar inte på bilden, där ser man ju då också hur bra LED faktiskt lyser! :D

Volvo hade ju inget vettigt system för krängningshämmarna, skulle behöva beställa mer grejer för att det skulle passa...
Så, jag ringde KGtrimning, dom löste en bussning som var 23mm för 85:- styck, mycket mer förmånligt :mrgreen:
Motorvärmaren gjorde inte mycket värme på 1,5 timme, men bilen startade iaf jättefint - trots att den nästan halkade av pallbockarna när växeln stod i :roll:

Men, temperaturmätaren har visst fått ett spel? :lol:
Notera att motorn är kall i klippet - inte startad på 3v!
[youtube]c1ivfiYeP5M[/youtube]

Jordfel?
SA4AQS skrev:Möjligt men det är två sensorer en för instrumentet och en för motorstyrningen.
Alltså - om jag har tur så är det bara instrumentets givare?
Men - den fungerar jättebra när motorn är igång, den blev varmare och varmare, och stoppade i mitten som den skulle! :D
Vart sitter jordpunkterna?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 24
740 som krånglar

Om den går korrekt från start (kall) s[…]

Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]