Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena ! Va ute o åkte en bit igår, så stängde jag av bilen, och skulle sedan hoppa in och dra iväg, då händer de inget när jag vrider på nyckeln.. inte ens "tugget" som brukar bli när man inte har någon gnista.. alltså startmotorn tänkte jag, knackade på den och så testade jag starta och då funkade det... Tänkte inte mer på det, så skulle jag ut i morse, och då så startade den, åkte och handlade och stängde av bilen.. kom ut igen och då var de samma skit igen.. så jag tänkte måste va nå glapp med startmotorn, gick ur och tittade alla kablar osv, knackade lite på han, men nej nu startar han inte! Så ville bara försäkramig om att det helt klart är startmotorn innan man går och köper en ny för 1500:-

Mvh Kallonen
Den lilla sladden som sitter ansluten på startmotorn brukar jäklas
prova o rukka på den samtidigt som nån annan vrider på nyckelen.
Om den drar runt då så vet du var felet ligger.
På min gamla 740 så skalade jag bort 10mm av kabelhöljet o där var
trådarna gröna o ärgia så kabelen kapades och fick ny kabelsko så gick den
perfekt ända till bilstackarn hamnade på skroten :(

Mvh/Roger
lilleman skrev:Den lilla sladden som sitter ansluten på startmotorn brukar jäklas
prova o rukka på den samtidigt som nån annan vrider på nyckelen.
Om den drar runt då så vet du var felet ligger.
På min gamla 740 så skalade jag bort 10mm av kabelhöljet o där var
trådarna gröna o ärgia så kabelen kapades och fick ny kabelsko så gick den
perfekt ända till bilstackarn hamnade på skroten :(

Mvh/Roger

Kabeln är det då inte, har testat med en helt ny kabel från batteriet och det hände inget :( Så det blir nog lite dyrare än så :/

tack iallafall ! :)
Volvoduett1965 skrev:Tjena ! Va ute o åkte en bit igår, så stängde jag av bilen, och skulle sedan hoppa in och dra iväg, då händer de inget när jag vrider på nyckeln.. inte ens "tugget" som brukar bli när man inte har någon gnista.. alltså startmotorn tänkte jag, knackade på den och så testade jag starta och då funkade det... Tänkte inte mer på det, så skulle jag ut i morse, och då så startade den, åkte och handlade och stängde av bilen.. kom ut igen och då var de samma skit igen.. så jag tänkte måste va nå glapp med startmotorn, gick ur och tittade alla kablar osv, knackade lite på han, men nej nu startar han inte! Så ville bara försäkramig om att det helt klart är startmotorn innan man går och köper en ny för 1500:-

Mvh Kallonen
klickar det i startmotorn när du vrider på nyckeln, be en vän lyssna. om inte kolla tändningslåset.
om det klickar byt startmotorn.

och föresten det heter inte han, du vet väl om att det heter HEN nu. :-)-)
Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]

Hej Kan någon rekommendera en verkstadshand[…]