Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
Loppan78 skrev:
Esarp skrev: Är det någon som vet om man kan ändra blinkers repitionen till 3 blink ist för 1 blink på en v70 -01?
Nej det går inte.
Jag har det på min, men då har jag byggt en egen CAN-styrenhet som ger mig lite extra finesser :) (på en V70 01'a). Har dock inget att göra med VIDA eller DICE.
Användarvisningsbild
av Esarp
som vadå för finesser? =) nu blev man ju nyfiken på vad en s¨dan kan erbjuda..
Användarvisningsbild
av Esarp
Nice riktigt nice =)
Finns aotuspegel redan i programvaran? det skulle man behöva ibland när där e folk som inte kan bedöma avstånd mellan parkerade bilar
av tjabas
jag kör med vida 2011A på min windows 7 dator med xp viritual server installerad, detta fungerar fint och utan problem, men givetvis så vill man ju alltid a ha det nyaste drivrutinerna och programmen så jag installerade 2012A istället men då vil inte dicen felsöka bilen v70-04, jag blir ombedd att uppdatera firmwaren i dicen vilken man ska vara försiktig med har jag läst,samt att uppdatera dicen i xp mode i en windows 7 dator brukar vara förenat med obruklig dice.
så nu till min fråga, jag har en gammal bärbar dator men widows xp proffesional på ,problemet med denna är att jag inte kan istallera vida på den då jag inte har tillräckligt hårddisks utrymme, men jag har installerat DiCE firmware uppdate programmet utan problem istället,
vågar jag uppdatera firmaren i min dice med bara detta programmet eller måste jag även ha vida installerat på datorn?
DiCE firmware uppdater programmet fungerar ju som det ska och den hittar dicen och allt, men man blir ändå skeptisk.

tacksam för snabbt svar
Användarvisningsbild
av wissel
Jag "blåste" en gammal Bärbar och la in XP för då fanns det helt plötsligt utrymme.
jag kan rekommendera detta då ingenting ligger o lever rullan i bakgrunden.
Allt funkade klockrent vid Installation av Vida. perfekt med en "Bildator" som inget annat
ligger o skräpar på, fort går det också...... :P
av tjabas
ok,jag lyckades med att uppdatera dicen utan att installera hela vida programmet,det räckte med dice uppdate programmet bara,sedan så funkade den i windows 7 med vida 2012A :)
av kellbiff
Hej!
En fråga jag fick min 2012A häromdagen men den "svenska" installationen var på tyska!?
Är detta någon man kan ändra i efterhand (typ textfil) eller kan man ordna en installations disk på svenska på annat håll?

/kellbiff
Användarvisningsbild
av wissel
kellbiff skrev:Hej!
En fråga jag fick min 2012A häromdagen men den "svenska" installationen var på tyska!?
Är detta någon man kan ändra i efterhand (typ textfil) eller kan man ordna en installations disk på svenska på annat håll?

/kellbiff
Installera om.
Du glömde att "bocka av" Tyska då det står överst i listan på valbara språk vid installationen.
Fort men fel = SHIT HAPPENDS.... ;-//
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 241

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Vad visade den direkt efter service då?

D4 VEA dricker olja