Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HenrikY
Då har man fått av dom gamla däcken, med en kofot och ett par skruvmejslar så var det gjort på en kväll och 10 matcho poäng rikare 8)

Får se om jag svetsar den där urslagna kanten, och sen är frågan om jag ska kosta på en blästring också.

Bild
Användarvisningsbild
av HenrikY
Lagade fälgen med kemisk metall istället då jag inte hade tillgång till någon AC/DC TIG svets just nu men det verkar som att det kan hålla så länge man inte bänder med en kofot direkt på lagningen.

Sen så har jag målat texten med däckfärg och PSat den tänkta färgen på fälgarna. Bilen ska enligt planerna bli svart med flames sen till våren så då kommer det gröna att passa bättre än till dagens orginalfärg.

Bild
Senast redigerad av 1 HenrikY, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av HenrikY
Nexus skrev:Ballongdäck :D
Pansarballong isf :mrgreen:

Nu ligger däcket bara ovanpå fälgen så det försvinner ju en del av profilhöjden sen, men dom måste ju vara stora nog för att kunna smacka in i en trottoarkant i 100km/h.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
HenrikY skrev:men dom måste ju vara stora nog för att kunna smacka in i en trottoarkant i 100km/h.
:lol:

Men på vissa orter behöver man tamefan sånna där däck för att bara ta sig fram på dom s.k. vägarna. Mer hål än asfalt (S)

Men kräng på ett däck och ut och provmontera nu! :)
Användarvisningsbild
av HenrikY
Lucif3r skrev:
HenrikY skrev:men dom måste ju vara stora nog för att kunna smacka in i en trottoarkant i 100km/h.
:lol:

Men på vissa orter behöver man tamefan sånna där däck för att bara ta sig fram på dom s.k. vägarna. Mer hål än asfalt (S)

Men kräng på ett däck och ut och provmontera nu! :)
Lugn, jag ska blästra och lacka dom först och måla däcktexten på dom andra tre först. Har gjort en blästertunna nu och väntar på att få hem sand nu ikväll så får jag se hur det går. Kollade med en firma och dom skulle ha 600kr för att blästra dom så då gör jag det själv istället.
Användarvisningsbild
av HenrikY
En fälg är inte klar för målning ännu men har grundmålat tre och lade sedan ett tunt lager grön på en av dom med den sista skvätten som var kvar i burken som jag målade dämparna och fjäderbenen med. Set ut att kunna bli rätt bra ändå, sen ska jag se om jag kan svetsa ihop ett ställ och ett riktigt krängverktyg så jag får på dom nya däcken utan att skava färgen.

Bild
Användarvisningsbild
av HenrikY
Filmtajm!!! 8)

[youtube]NH5WRElzxk0[/youtube]

Krängverktygen som jag meckade ihop idag, dubbelhäftande tejp och plast från glasslåda funkar vint som skydd. Men jag ska nog kapa av utsticket på ena sidan av vinkeljärnet då jag tänkte lite fel där. Däcket går ner i fälgen framför verktyget så det blir lite skarp kant som däcket går emot så ska nog kapa av den ända in till fyrkantsjärnet så det blir en stor och rund yta istället. Ska också knacka in bakre hörnet på vinkeljärnet så den inte halkar av lika lätt
Bild

Bild

Hittade en bild från kopplingsbytet också.

Bild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Ja det är väl ingen hemlighet att jag fa[…]

100 mil eftersom det ofta handlar om att åka[…]

Jag hadde samma problem med eftermarknadsfjäd[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm