Nu är bilen äntligen tillbaka från kamremsbytet. Och just den dagen när den skulle sökas he kom snön, och sommarhjulen var på... men nu är vinterpjuxen pålagda!
Otroligt tidig vinter i södra Finland i år!
Första snön, som i allmänhet smälter efter en dag, är fortfarande kvar, och minusgrader och MER SNÖ utlovas. DET ÄR OKTOBER :shock:
Så jag tänkte, att eftersom jag inte kan tvätta eller putsa (nåja ;) ) , så gör jag en liten lista på vad jag skulle vilja fixa/montera/köpa till/under nästa sommar/vår!
Då kör vi:
- Nya fälgar(14 eller 15 tum alu)
- Stänkskydd med volvomärke/-logga. Testgjorde ett par egna, men de blev för små. Printade ut volvomärke, klippte ut. Sedan skärde jag ut i papp, tejpade på en stänklapp(klippte egna) och sprayade vitt. Blev helt okej! Dock klippte jag för små skydd. Det kan hända att en bild kommer!
- Det kommer in vatten i de baklusen, och det borde fixas, och på samma gång våtslipning och polering av dessa!
- Vindavvisare till åtminstone framdörarna.
- En rejäl rekonditionering på våren
- Försöka få bakstötfångaren riktigt svart. Har testat med div.medel, men tror jag ska testa med ''plastfärg'' nu, så man får den fin! Fram har jag dock fått svart och fin!
- Kromat slutrör
Där var det jag just nu kom på!
Och så tänkte jag bjuda på bild/er på hur bilen såg ut...

före...

och efter...
Om ni inte gjort det än, så kolla in den på Garaget!