Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kan inte annat än att hålla med dig MartinS.

Volvos montageanvisningar är ett föredömme.

Tyvärr verkar ju JimBob fått fel sats. (Något han borde reagerat på när instruktionen inte ens hade rätt motor i sig kan man tycka).
Fick den här beskrivningen. I satsen ingick endast en lång kabel.

http://accessories.volvocars.com/Access ... 009,_L.H.D

Frågade om det var rätt. Ja visst, fick jag till svar.

Fick skarva med kontaktstycket på slangvärmeelementet, Med lite riktig fastsättning så blev det stabilt och torde inte påverka värmaren negativt gällande tyngd och vibrationer. Kändes fel.....med det blev bra tillslut.
då är de fel sats och beskrivning för du har som jag fattat det en v70 2,5ft 2009

http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING

och din kupe sats skal heta 30756205
JimBob skrev:Fick den här beskrivningen. I satsen ingick endast en lång kabel.

http://accessories.volvocars.com/Access ... 009,_L.H.D

Frågade om det var rätt. Ja visst, fick jag till svar.

Fick skarva med kontaktstycket på slangvärmeelementet, Med lite riktig fastsättning så blev det stabilt och torde inte påverka värmaren negativt gällande tyngd och vibrationer. Kändes fel.....med det blev bra tillslut.
De gav mig samma sats till min T4F och jag påpekade ochså att det skulle vara en till kortare kabel, men de gav sig inte, for till ett annat ställe och köpte SK 0,5 en skarvsladd på 0,50cm de övriga sakerna i satsen är i princip samma alla. Dessutom skrev de ut montageanvisningar till en Diesel, men monteringen i kupen serman ju lätt iaf hur det ska sitta
Ni är inte ensamma om detta problem med fel sats. Jag skulle köpa kabel och uttag till kupevärmare men fick fel sats. Fick en lång kabel som var 2m när 0,5m räckte. De envisade sig om att jag hade fått rätt sats. Helt omöjligt påstod jag, men det var omöjligt att övertala dem. Blev ett jävla bök att försöka trixa in 1,5m extra kabel. Dagen efter ringde jag en annan Volvo-verkstad och hörde med dem. Efter 10sek hade de hittat rätt sats. Så det beror på vilken verkstad man frågar tydligen (S)

Om någon läser detta i framtiden och har en 2,5FT -09 så är det 30756205 ni ska ha för att slippa problem :)
Det här är tydligen ett lite större problem. Det finns flera äldre trådar om det här på forumet. Någon central enhet för återförsäljarna eller kanske Volvocars borde uppmärksammas på detta? Så får dom skicka butiksbiträdena på kurs en veckohelg så att dom slår upp rätt i katalogerna i fortsättningen.
Tack!

Då var det inte jag som va dum i huvudet..... mycket riktigt så slog han in mitt regnr och jag fick, med facit i hand, fel sats.
Nu sitter skiten där efter många svordomar, Skarvstycket på värmaren, dock avlastat i alla riktningar så det inte skall påverka elementet negativt med vibrationer.

Vad ska jag göra? Låta det sitta eller åka å bråka med reservdelsförsäljaren?
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]