Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rennan
hej
har en v70 2.4d-07 som dieselvärmaren har laggt av,har nu fått domen av volvo och det blir byte av flamvakt och brännarenhet och priset för detta skulle bli 6000kr,är det ett normalt pris eller?
mvh Fredrik
Användarvisningsbild
av Perc
Både flamvakt och brännkammare är ju normal service, vad jag förstått. Inte konstigt att den "lagt av" om den aldrig fått service tidigare.
Användarvisningsbild
av Perc
Vojje skrev:Brännarenhet?
Antar att Volvo använder Webastos värmare. Där byter man såvitt jag minns inte glödstift utan hela brännkammaren. Det är väl säkert glödstiftet som lagt av, men brännkammaren är en slitdel den med. På lastbilar byts sånt typ varje år eftersom värmarna ofta går hela nätterna.
Användarvisningsbild
av rennan
hej
undrar bara vad som menas med service, alltså vad är det man ska göra för dervice på dom här grejerna
Användarvisningsbild
av Perc
Exempelvis flamvakt och brännarenhet. ;)

Jag är ingen expert jag heller. Annars så finns det ju måånga firmor som meckar webasto förutom Volvo.
Användarvisningsbild
av Vojje
Kan inte förstå vilken service som ska göras på brännkammaren. Allmän rengöring?
Flamvakten kan man väl på sin höjd torka ren.
Vad kostar delarna? Demontering/montering kan väl inte vara allt för svårt, för den som är intresserad?
Byta dragkrok

Antagligen är det lite för stort utkapat[…]

Tja, min kupefläkt och blinkers funkar inte. […]

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]