Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av toorop
hej fy för detta, jag har en skön vattensamling i bilen. under pedalerna är det en sjö. det kommer hela tiden och jag hittar det inte.
detta kan absolut inte torkas hela tiden för kommer det mkt regn så har jag vattenbad på baksätet bakom förarstolen med.
jag har öst ner vatten i torpedväggen och det kommer inget i bilen. jag spolat ner med vattenslang överallt.
det är tort vid pedalerna och även vid radio nedanför där. det är blött vid kantén dörren ,mitten i golvet och bakom,. det finns inga hål för vattnet stannar och besiktningsmannen såg inget hål under.. vart fan kommer vattnet? skulle jag ta upp allt vatten fyller jag en hink utan prob..
häller jag vatten rinner det under på båda sidor.

det finns en lucka på sidan vid mina fötter vänster från förarstolen, airkondition för dåliga fötter. inte från kupé fläkten den sitter på höger.
det sitter en lucka mot chassit vänster, blinkersen som finns på sidan kan man säga. ihålligt hål. med stängd lucka kan det vara möjligt att det kommer vatten därifrån? varför kommer det vatten där isåfall ? vad är det till för? det är ihåligt mot plåten ut, får ner hela handen längre ner vi luckan, det känns inget fuktigt. kom med förslag jag måster seriöst fixa detta.. det kommer ingen vatten när jag dränker bilen med slangen.
stället jag bilen en dag, regnar det natten har jag en pöl vid förargolvet mitten direkt sen på morgonen. :-)-) ALLA frslag välkomnas,
Användarvisningsbild
av toorop
tilläg bilen står bara stilla även då kommer vatten in.

det är inte glycol.
det är inte klibbigt.
det smakar vatten.
det är riktigt mycket. minst två koppar vatten varje regnskur,
detv är tort längst väggen vid pedalarna. det är även blött bak under längre tid jag ignorerasre detm,´det rinner från fram det är konstaterat
Användarvisningsbild
av White
Har du taklucka? I så fall är dräneringen till den starkt misstänkt!

Den här luckan läcker som regel på nästan alla 740 tyvärr. På min saknades dels en skruv till sargen från fabrik, dels hade Volvo
"glömt" tätningsmassa mellan sargen och karossen. Så där var rena vattenfallet in i bilen vid varje regn.

Kolla även så det inte är hålrostat i golvet! Vid främre domkraftfästet, inne i främre hörnan mot rambalken, där brukar det rosta hål
på dessa tyvärr. Detta sitter även mitt i vattensprutet från framhjulet, så man fyllar golvet på i kupén ganska snabbt när man kör.
Användarvisningsbild
av toorop
White skrev:Har du taklucka? I så fall är dräneringen till den starkt misstänkt!

Den här luckan läcker som regel på nästan alla 740 tyvärr. På min saknades dels en skruv till sargen från fabrik, dels hade Volvo
"glömt" tätningsmassa mellan sargen och karossen. Så där var rena vattenfallet in i bilen vid varje regn.

Kolla även så det inte är hålrostat i golvet! Vid främre domkraftfästet, inne i främre hörnan mot rambalken, där brukar det rosta hål
på dessa tyvärr. Detta sitter även mitt i vattensprutet från framhjulet, så man fyllar golvet på i kupén ganska snabbt när man kör.

tja tyvärr ingen taklucka,

däremot var det både rost hål där du nämner, vid balken vid golvet. på min sida var det värst, men det är åtgärdat med svets och rostskydd,
detta fixades för 1 år sedan. vattnet hade ätit rätt bra, förra ägaren ignorerade vattnet eller "glömde" så det käka som fan.
har kollat nu noga och jag har dragit ur mattan, ja ser fan inga hål. inget mjuk nånstans. golvet fram är även skyddat med primer sen 6 månader. pga av vattenpölen. nu kleta jag ner ramen runt den där jävla insug luckan, så vi får se imorn eller det dagen det regnar.

en grej att säga mer är att jag har kännt på tyg matten under pedalen, det är torrt upp till pedalen, torrt vid växelspaken upp där.
blött vid karmen vänster från förarstolen, mitten och lite bak.

På min gamla böt jag båda innerly[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]