Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
Precis. Bromsvätska bytes vid behov. Kontrollera vatten- och partikelhalt i behållaren. Helst varje år. Gärna i samband med byte av motorolja.
Annars funkar det också hyfsat att byta lite i taget t.ex. genom att ta för vana att motionera nipplarna vid däckbyte.
Två flugor i samma smäll :-)-)
Användarvisningsbild
av wissel
Fick för mig att kolla vattenhalten i min Bromsvätska. Instrumentet dom använde använde ett gäng Dioder från grönt till rött. Min vätska tända ALLA Dioder och det blev illrött. Inte bytt heller förstås på 12 år. Körde tydligen på Bromsvatten isf Bromsvätska. Nu är det bytt i alla fall. Känslan är " bättre bromsar" men det får jag även om jag tvättar bilen riktigt, känns alltid som om bilen blev bättre då den fått lite kärlek. :P
av Krakus
Vojje skrev:Bromsvätska, bromsolja, bromsmjölk och bromsvatten. Vad kommer härnäst?
Bröstmjölk? ;)
av Krakus
wissel skrev:Fick för mig att kolla vattenhalten i min Bromsvätska. Instrumentet dom använde använde ett gäng Dioder från grönt till rött. Min vätska tända ALLA Dioder och det blev illrött. Inte bytt heller förstås på 12 år. Körde tydligen på Bromsvatten isf Bromsvätska. Nu är det bytt i alla fall. Känslan är " bättre bromsar" men det får jag även om jag tvättar bilen riktigt, känns alltid som om bilen blev bättre då den fått lite kärlek. :P
Märker du någon skillnad i pedalen?
Användarvisningsbild
av Vojje
Du är säkert bara lite stel efter ansträngningen bara.
Bromsvätska, bromsolja, bromsmjölk, bromsvatten och mjölksyra. Där kom den :wink:
Användarvisningsbild
av Ravi
Vojje skrev:Du är säkert bara lite stel efter ansträngningen bara.
Bromsvätska, bromsolja, bromsmjölk, bromsvatten och mjölksyra. Där kom den :wink:

:):)
Användarvisningsbild
av wissel
Vojje skrev:Du är säkert bara lite stel efter ansträngningen bara.
joo så är det. :P :P
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01