Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hasofy
Imponerande att den gick ner!

Du kommer då ha en paraplyvagn - stor vagn använde åtminstone vi mycket kort tid, lite över ett halvår.

Vår Maclaren passar perfekt - som på fotot jag tog i garaget precis, för att visa dig.

Bild
Användarvisningsbild
av ManPac
Tack för den bilden, ser riktigt bra ut :-)

Till vår vagn har vi en även "sittdel" som förmodligen åker på chassit lagom till bilbyte (hon är 2mån) och den kan man ha tills bebben är 3år. Så jag får in på Bilia och ta med vagnen med den monterad och prova, återkommer med bild :) och frågor på din bil givetvis.

///Manpac
av hasofy
Vi planerade också att använda vår stora vagn med sittdel, men det visade sig vara otroligt mycket smidigare med paraplyvagn. Följ gärna bloggen, får du inte svar på dina frågor, ställ de gärna när du känner för det.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Jag personligen tycker att den nya V40 har förvånansvärt stort bagage för sin klass. Mycket större än min förra Ford Focus som är i samma segment. Samt att det är mycket plats under om man har högt lastgolv.
av hasofy
Håller med.

I går testade vi vår stora barnvagn, den gick in i bagaget också med mycket packning runt- och på den, passar lite oväntat bagageutrymmet helt perfekt. Kommer kanske fota i helgen och lägga upp ett par bilder. Bagaget är lättåtkomligt trots tröskeln och enkelt att packa bra. Ska man ha barnvagn i tycker jag man ska välja bort det höga lastgolvet dock, vilket jag gjorde.
Senast redigerad av 1 hasofy, redigerad totalt 0 gånger.
av hasofy
Jag fick in en massa annat förutom barnvagnen faktiskt. Ser att jag får skriva ett inlägg om det på bloggen, med bilder på vad bagaget sväljer med barnagn i och utan.

Jag kör XC70 på jobbet då och då och känner inte att den är så extremt mycket större i framsätet, sitter bekvämt i båda. Bagaget och baksätet är naturligtvis mycket mindre i V40, men med ett barn funkar det grymt.
Användarvisningsbild
av Ante2
Det är ett precis lagom stort bagagerum i V40 tycker jag. Får plats mer än jag trodde och som nämdes, under det höga lastgolvet finns det ju mer plats för småsaker. Perfekt att man kan vika upp golvet också så det blir som en vägg, matkassarna står kvar så mycket bättre då. Volvo vet hur dom ska göra ett bra bagagerum som funkar trotts att det inte är störst i klassen.
Användarvisningsbild
av Avuriel
Ante2 skrev:Det är ett precis lagom stort bagagerum i V40 tycker jag. Får plats mer än jag trodde och som nämdes, under det höga lastgolvet finns det ju mer plats för småsaker. Perfekt att man kan vika upp golvet också så det blir som en vägg, matkassarna står kvar så mycket bättre då. Volvo vet hur dom ska göra ett bra bagagerum som funkar trotts att det inte är störst i klassen.
Jag håller med fullständigt! Volvo har överträffat sig själva med detta Bagage, Mycket smarta lösningar som faktiskt gör det till ett utav de bättre i även större bilar. Det är faktiskt större än man kan tro, på en bil i denna klass...
av hasofy
Jag har under helgen äntligen fått tid över för att skriva om bagageutrymmet i V40 på min blogg, som utlovat. Jag hoppas att min utförliga utvärdering kommer underlätta för er att avgöra om bagageutrymmet i V40 är tillräckligt stort och praktiskt för era behov. Ni hittar testet på

http://www.myv40.com/2012/11/boot-from- ... ctive.html

Bild
Bild
Bild

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]